Трансформуванню традиційних етнокультурних процесів в Україні притаманний захист фундаментальних основ традиції як від руйнівного впливу напливових та політичних чинників, так і від апологетики цих факторів. Процеси природного згасання та насильницького нищення традиції як основного рушія самоідентифікації нації автор пов’язує з відмовою фахівців від пропагування основоположних постулатів власного професійного цеху і, натомість, їх лояльності до руйнівних аберацій традиції. У цій статті з позиції автохтонного звукоідеалу та автентичності традиції поліських лірників гостро критикується поширена в колах російської етномузикологічної школи антинаукова доктрина про природність німецького за походженням, що утвердився як буцім-то «традиційний», інструмента – гармоніки – для заміни ним основного супровідного інструмента українського лірництва – колісної ліри.
Трансформации традиционных этнокультурных процессов в Украине свойственна защита фундаментальных основ традиции как от разрушительного влияния внешних и политических факторов, так и от апологетики этих факторов. Процессы естественного угасания и насильственного уничтожения традиции как основного двигателя самоидентификации нации автор связывает с отказом специалистов от пропагандирования основополагающих постулатов собственного профессионального цеха и их лояльности к разрушительным аберрациям традиции. В данной статье из позиции автохтонного звукоидеала и автентичности традиции полесских лирников остро критикуется распространённая в кругах русской этномузыкальной школы по своей сути антинаучная доктрина о естественности немецкого по происхождению, который утвердился как-будто «традиционный», инструмента – гармоники – для замены им основного сопроводительного инструмента украинского лирничиства – колёсной лиры.
Transformations of traditional ethnocultural processes in Ukraine nowadays are characterized by protecting of both fundamental bases of the tradition from the destructive influence of external and political factors and from the apologetics of these factors. The author binds processes of the natural fading and violent elimination of the tradition as a basic engine of self-identification of nation to the refuse of specialists from propaganda of fundamental postulates of their professional workshop and their loyalty to destructive aberration of tradition. In this article from position of indigenous sound ideal and native traditions of lyres players from Polisse is criticized an anti-scientific doctrine about the German original, that became firmly established as a «traditional» instrument accordions which replace the basic accompanying instrument of Ukrainian lyres player – wheeled lyre.