У статті детально аналізується топос дому / приміщення як ключовий параметр в
організації художнього простору творів Є. Кононенко. Зіставляється розгортання топосу на
комунікативному і когнітивному рівнях. Визначається особливість зображення “жіночого” і
“чоловічого” просторів у творах письменниці, їх реалізація через опозиції “дім – поза домом”,
“комфортний простір – некомфортний простір”. Виявляється зв’язок між динамікою особистісного
розвитку героя і розширенням його життєвого простору.
Ключові слова: дім, квартира, комунікативна формула, жіночий простір, чоловічий
простір, комфортний простір, некомфортний простір.
В статье детально анализируется топос дома / помещения как ключевой параметр в
организации художественного пространства произведений Е. Кононенкo. Сопоставляется
развертывание топоса на коммуникативном и когнитивном уровнях. Определяется особенность
изображения “женского” и “мужского” пространств в произведениях писательницы, их реализация в
оппозициях “дом – вне дома”, “комфортное пространство – некомфортное пространство”.
Выявляется связь между динамикой личностного развития героя и расширением его жизненного
пространства.
Ключевые слова: дом, квартира, коммуникативная формула, женское пространство,
мужское пространство, комфортное пространство, некомфортное пространство.
In the article the development of topos of house / accommodatiothe as a keyword parameter in
the artistic space setup in works by E. Kononenko is analysed in detail. The expansion of topos is
comparing on communicative and cognitive levels. The peculiarities of representation of “male space”
and “female space” are described. Their implementation is identified in oppositions “at home – out of home”, “comfortable space – uncomfortable space”. The connection between dynamics of the hero’s
personality development and widening of his space of life is exposed.
Keywords: house, flat, communicative formula, female space, male space, comfortable space,
uncomfortable space.