У статті висвітлено особливості функціонування математичної освіти та кадрового її забезпечення у
навчальних закладах Хотинського повіту Бессарабської губернії (Хотинщини) за часів його перебування у
складі царської Росії. Проаналізовано програми з математики, акцентовано увагу на навчально-методичному
забезпеченні математичної освіти у краї; зазначено, що завдання з математики були наближені до практичного
застосування; з’ясовано, що у навчальних закладах Хотинщини україномовним учням математику викладали
російською мовою.
В статье отражены особенности функционирования математического образования и кадрового его
обеспечения в учебных заведениях Хотинского уезда Бессарабской губернии (Хотинщины) во времена
его пребывания в составе царской России. Проанализированы программы по математике, акцентировано
внимание на учебно-методическом обеспечении математического образования в крае; отмечено, что
задания по математике были приближены к реальной жизни; выяснено, что в учебных заведениях
Хотинщины украиноязычным ученикам математику преподавали на русском языке.
In the article the features of functioning of mathematical education and its staffing in schools of Khotyn region
in Bessarabian province during its stay in the tsarist Russia are reflected. The programs in mathematics are
analysed, attention is accented on the methodical study providing of mathematical education in the region; it is
marked that tasks in mathematics were close to the real life; it is found out that in schools of Khotyn
mathematics was taught in Russian to the Ukrainian-language students.