Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Емпірична теологія Джона Стюарта Мілла в історико-філософському контексті

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Панич, О.О.
dc.date.accessioned 2012-05-29T18:17:43Z
dc.date.available 2012-05-29T18:17:43Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Емпірична теологія Джона Стюарта Мілла в історико-філософському контексті / О.О. Панич // Наука. Релігія. Суспільство. — 2010. — № 4. — С. 51-56. — Бібліогр.: 6 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1728-3671
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/33649
dc.description.abstract У статті аналізується спроба Джона Стюарта Мілла захистити засади своєї емпірично-феноменалістичної теорії пізнання у застосуванні до проблеми пізнання людиною Бога. Показано, що Мілл будує свої висновки на категоричному неприйнятті ідей Гегеля, а також умисному чи несвідомому ігноруванні актуальної для Гегеля спадщини середньовічної теології. З іншого боку, Мілл у своїх висновках спирається на альтернативну до вказаної лінію філософського розвитку, що йде від Арістотеля до Бекона й далі поширюється на всю започатковану останнім традицію індуктивно-аналітичного філософського емпіризму. uk_UA
dc.description.abstract В статье анализируется попытка Джона Стюарта Милля защитить основополагающие принципы своей эмпирико-феноменалистической теории познания в применении к проблеме познания человеком Бога. Показано, что Милль строит свои выводы на категорическом неприятии идей Гегеля, а также намеренном или бессознательном игнорировании актуального для Гегеля наследия средневековой теологии. С другой стороны, Милль опирается в своих выводах на альтернативную по отношению к указанной линию философского развития, идущую от Аристотеля к Бекону и далее распространяющуюся на всю основанную последним традицию индуктивно-аналитического философского эмпиризма. uk_UA
dc.description.abstract The article analyzes an attempt of John Stuart Mill to defend the basic principles of his empirical and phenomenological epistemology as applied to the problem of human cognition of God. Mill grounds his conclusions on radical disapproval of the ideas of Hegel, and also on intentional or unconscious ignoring of medieval theological heritage, which was very important for Hegel. On the other hand, Mill’s conclusions are supported by an alternative line of philosophical development, which goes from Aristotle to Bacon and later on through the entire tradition of inductive-analytical philosophical empiricism, as founded by the latter. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут проблем штучного інтелекту МОН України та НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Наука. Релігія. Суспільство
dc.subject Філософія uk_UA
dc.title Емпірична теологія Джона Стюарта Мілла в історико-філософському контексті uk_UA
dc.title.alternative Эмпирическая теология Джона Стюарта Милля в историко-философском контексте uk_UA
dc.title.alternative Empirical Theology of John Stuart Mill in Historical and Philosophical Context uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 165.321


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис