Статтю присвячено аналізу процесів становлення та розвитку методичної роботи в православних професійних
освітніх установах України в останнє десятиріччя ХХ ст. Доведено, що у 90-і роки ХХ ст. значна увага
приділялась організації методичної роботи, яка була доцільно побудована і охоплювала систему православної
освіти знизу вверх. Це значною мірою сприяло підвищенню методичного рівня педагогів, обміну досвідом
між викладачами духовних та державних навчальних закладів, впровадженню нових форм, методів та засобів
навчання. Впродовж досліджуваного періоду урізноманітнились методи та засоби навчання, що активізувало
пізнавальну активність слухачів та позитивно вплинуло на якість навчання.
Статья посвящена анализу процессов становления и развития методической работы в православных
профессиональных образовательных учебных заведениях Украины в последнее десятилетие ХХ ст. Доказано,
что в 90-е годы ХХ ст. значительное внимание уделялось организации методической работы, которая была
целесообразно построена и охватывала систему православного образования снизу вверх. Это в значительной
степени способствовало повышению методического уровня педагогов, обмену опытом между преподавателями
духовных и государственных заведений, введению новых форм, методов и способов обучения. На протяжении
периода, который исследуется, методы и способы обучения стали более разнообразными, что активизировало
познавательную активность слушателей и оказало позитивное влияние на качество обучения.
This article analyzes the processes of formation and development of methodical work in the Orthodox professional
educational institutions of Ukraine in the last decade of the 20
th
century. It’s proved that in the 90-es years of the
20
th
ct. the main attention was focused on the methodical work, which was appropriately built and covered Orthodox
education system from top to bottom. It has contributed significantly to improving the methodological level of
teachers, the exchange of experience among teachers of religious and state institutions, the introduction of new
forms, methods and ways of learning. During the examined period the methods and ways of learning have
become more diverse, which has intensified cognitive activity of students and had a positive impact on the
quality of education.