В статье представлены результаты исследования современной системы подготовки научных и научно-педагогических кадров высшей квалификации в Украине, дана оценка качественного уровня развития аспирантур и докторантур в разных секторах науки, сформулированы системные проблемы, обусловленные сложной социальной и экономической ситуацией в научно-технологической сфере страны, отражена ведущая роль Национальной академии наук Украины в национальной системе подготовки научных и научно-педагогических кадров.
У статті наведено результати дослідження сучасної системи підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації в Україні, дано оцінку якісного рівня розвитку аспірантур і докторантур у різних секторах науки, сформульовано системні проблеми, зумовлені складною соціальною і економічною ситуацією в науково-технологічній сфері країни, відображено провідну роль Національної академії наук України в національній системі підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів.
Results of studies of the contemporary system for training of research and lecturing personnel with higher qualification in Ukraine are given, the quality of post-graduate and post-doctorate courses in various sectors of science is judged, systemic problems are outlined, originating from difficult social and economic situation in the Ukrainian science & technology sector, the leading role of the National Academy of Sciences in the system for training research and lecturing personnel is highlighted.