Здійснено аналіз результатів низки попередніх досліджень впливу стану здоров’я старшокласників на процес їхнього професійного самовизначення з метою з’ясування соціальної детермінації виявлених закономірностей. Наведено дані про аналітичне дослідження даної проблеми, а також виявлені соціальні чинники, які детермінують процес професійного самовизначення в учнів шкіл. Проаналізовано результати проведеного емпіричного дослідження, яке проводилося у два етапи і складалося з констатуючого і формуючого експериментів. Одержані дані піддано аналізу для виявлення у них соціальної складової, виявлено соціальні чинники, що зумовлюють ефективність профорієнтаційної роботи в сучасних загальноосвітніх закладах, а також впливають на стан здоров’я школярів. Зроблено висновки з проведеної роботи, врахування яких дозволить покращити методику профорієнтаційної роботи з учнями шкіл у сучасних умовах.
The analysis of a number of previous investigations of the state of health of senior pupils infl uencing the process of their professional self-determination on the purpose of fi nding out social determination of the exposed conformities to the law is carried. Data of the results of analytical investigation of the problem are given, and also social factors which determine the process of professional self-determination of the students of schools are exposed. The results of the empiric research which were conducted in two stages and consisted of establishing and forming experiments are analysed. Findings are analysed for the exposure in them of social constituent, social factors which predetermine effi ciency of proforientational work in modern general establishments are exposed, and also affect the state of health of schoolboys. Conclusions in the conducted work, the account of which will allow the improvement of the method of proforientational work with the students of schools in modern terms, are made.