Біля 80% аварій на морському флоті пов'язані з впливом «людського фактору» і потребують проведення початкової (в морському вузі) та послідуючої періодичної підготовки судноводіїв на радіолокаційному тренажері. Наведено результати обстеження динаміки показників психофізіологічних функцій у 57 курсантів і судноводіїв в період занять на радіолокаційному тренажері в Морському тренажерному центрі. Вивчено характер спостерігаємих змін на протязі разового робочого періоду та за результатами циклових занять. Показано, що психофізіологічний стан оператора суттєво взаємозв'язаний з виробничо зумовленим навантаженням, його показники корелюють з успішністю діяльності та можуть бути використані як чуттєві маркери формування динамічного виробничого стереотипу у курсантів і закріплення навичок управління судном у капітанів та їх помічників.
Up to 80 % of emergent situations on the marine seagoing ships are connected to influence of " the human factor " and carrying out initial (in sea high school) and the subsequent periodic training of navigators on radar-tracking simulators demand. Results of psychophysiological function state determination in dynamics at 57 cadets and navigators are made during their training on the radar-tracking simulator in the Marine training center. Character of observable changes during the single working period and on results of a cycle is investigated. It is shown, that psychophysiological state of the operator is essentially interconnected with occupationally caused stress, its parameters correlate with success of training activity and can be used as sensitive markers of the dynamic occupational stereotype formation at cadets and fastenings of navigation skills at captains and mates.