У статті розглядаються тенденції розвитку освіти у галузі космічного права, що відбуваються в сучасному світі, а також на рівні регіону Центральної, Східної Європи, Cередньої Азії та Закавказзя. Продемонстровано зростання ролі космічно-правової освіти під егідою регіональних навчальних центрів ООН. Приведені аргументи доцільності введення навчальної дисципліни космічного права в програми вищих навчальних закладів, а також можливі форми набуття знань у відповідній сфері особами, причетними до ухвалення управлінських рішень щодо дослідження й використання космічного простору. Ключові слова: освіта; міжнародне і національне космічне право; Комітет ООН з дослідження та використання космічного простору в мирних цілях; регіональні центри ООН з космічної науки та техніки, Центральна та Східна Європа; підвищення потенціалу космічного права.
В статье рассматриваются тенденции развития образования в области космического права, происходящие в современном мире, а также на уровне региона Центральной, Восточной Европы, Cредней Азии и Закавказья. Продемонстрировано возрастание роли космическо-правового образования под эгидой региональных учебных центров ООН. Приведены аргументы целесообразности введения учебной дисциплины космического права в программы высших учебных заведений, а также возможные формы обучения в соответствующей области лиц, причастных к принятию управленческих решений в сфере исследования и использования космического пространства. Ключевые слова: образование; международное и национальное космическое право; Комитет ООН по исследованию и использованию космического пространства в мирных целях; Региональные центры ООН по космической науке и технике, Центральная и Восточная Европа; повышение потенциала космического права.
The article covers current trends in development of education in the field of space law at the global level, as well at the level of the region of Central and Eastern Europe, Central Asia and Transcaucasia. Growing role of space law education under the umbrella of UN regional centres on space sciences and technologies is demonstrated. The expediency to introduce space law course into university curricula and possible ways to educate decision-makers involved in exploration and uses of outer space are substantiated. Key words: education; international space law; national space law; UN Committee on Peaceful Use and Exploration of Outer Space; UN regional centres on space sciences and technologies; Central and Eastern Europe; capacity building in space law.