В статті розглядаються обставини, що спонукали до еволюції у врегулюваннях питань щодо захисту даних, свободи інформації, та обставини, які спонукали до формування Омбудсменського інституту. Конституція, прийнята після змін у 1989 р., визначила право на захист персональних даних і свободи інформації, як конституційне право. Але минуло три роки, перш ніж був затверджений відповідний Статут, і ще три роки перш ніж було створено парламентську комісію, яка повинна була забезпечувати дотримання цього конституційного права. Хоча робота з підготовки законопроекту про свободу інформації; почалася в середні 80-х років, остаточно закон було прийнято лише в 1992 р., після чого Парламентська комісія приступила до виконання своїх обов’язків. Ключові слова: захист даних, закон про свободу інформації, кодифікація роботи, ратифікація, конвенція, директива, інтеграція критеріїв, омбудсмен, контролер даних.
В статье рассматриваются обстоятельства, которые привели к эволюции в вопросах касающихся защиты данных, а также обстоятельства предшествующие формированию Омбудсменского управления. Конституция, принятая после изменений в 1989 году, определяет право защиты персональных данных и свободы информации, как Конституционное право. После этого пройдет три года, прежде чем соответствующий Устав будет утвержден, и еще три года, прежде чем будет создана парламентская комиссия, задача которой контролировать исполнение этого конституционного права. Хотя работа над данным законопроектом началась в середине 1980-х, принят он был 1992 г., после чего, парламентская комиссия приступила к своим обязанностям. Ключевые слова: защита данных, закон о свободе информации, кодификация работы, ратификация, конвенция, директива, интеграция критериев, омбудсмен, контролер данных.
In the article examined the circumstances that led to the evolution in the settlement of issues concerning data protection, and the circumstances of the formation of the Ombudsman's Office. The Constitution enacted after the change of regime in 1989 guaranteed the right to protection of personal data and freedom of information as a constitutional right. After that, three years were to pass before the relevant statute was enacted and three further years before the Parliamentary Commissioners who were to supervise the enforcement of this constitutional right would be confirmed in their positions. Although the process for preparation of the Act started in the mid 1980s, he was only promulgated in 1992, then Parliamentary Commission to commence his duties. Key words: data protection, law right to disclosure of information, codification of work, ratifying, Convention, directive, integration criteria ombudsman, data controller.