Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Моделювання газотранспортних мереж з урахуванням змінності параметрів стану газу та рельєфу траси трубопроводів

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author П’янило, Я.
dc.contributor.author Притула, Н.
dc.contributor.author П’янило, Г.
dc.date.accessioned 2011-06-20T06:42:09Z
dc.date.available 2011-06-20T06:42:09Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Моделювання газотранспортних мереж з урахуванням змінності параметрів стану газу та рельєфу траси трубопроводів / Я. П’янило, Н. Притула, Г. П’янило // Фіз.-мат. моделювання та інформ. технології. — 2008. — Вип. 7. — С. 145-153. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1816-1545
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/21872
dc.description.abstract Розглянуто особливості побудови математичних моделей газотранспортних мереж з урахуванням рельєфу траси, зміни температури газу вздовж неї, а також залежності характеристик газу від тиску та температури. Показано, що застосування методу Рунге-Кутта до розв’язування відповідних нелінійних диференціальних рівнянь із розподіленими параметрами дозволяє побудувати ефективну розрахункову схему визначення параметрів руху газу в транспортних мережах. Встановлено добре узгодження отриманих теоретичних результатів з експериментальними, одержаними на реальних трубопроводах. Показано, що побудована розрахункова модель може бути ефективно використана для вирішення практичних завдань газотранспортних систем. uk_UA
dc.description.abstract The features of construction of mathematical models of gas-transport systems with account of the gas-transport rout relief, temperature variation along it, and also dependence of gas characteristics on pressure and temperature are considered. It is shown, that application of the Runge-Kutt method in the solution of corresponding differential equations with the distributed parameters allows us to construct the effective design model of evaluation of the parameters of gas movement in gas-transport systems. The received theoretical results agree well with experimental data measured on real pipelines. It is shown, that the constructed design model can be effectively used for the solution of practical problems of gas-transport systems. uk_UA
dc.description.abstract Рассмотрены особенности построения математических моделей газотранспортных систем с учетом рельефа трассы, изменяемости температуры вдоль нее, а также зависимости характеристик газа от давления и температуры. Показано, что применение метода Рунге-Кутта к решению соответствующих дифференциальных уравнений с распределенными параметрами позволяет построить эффективную расчетную схему определения параметров движения газа в газотранспортных системах. Отмечено хорошее согласование полученных теоретических результатов с экспериментальными, измеренными на реальных трубопроводах. Показано, что построенная расчетная модель может быть эффективно использована для решения практических задач газотранспортных систем. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Центр математичного моделювання Інституту прикладних проблем механіки і математики ім. Я.С. Підстригача НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Фізико-математичне моделювання та інформаційні технології
dc.title Моделювання газотранспортних мереж з урахуванням змінності параметрів стану газу та рельєфу траси трубопроводів uk_UA
dc.title.alternative Modeling of gas-transport systems with account of variation of gas state parameters and relief of gas pipeline rout uk_UA
dc.title.alternative Моделирование газотранспортных систем с учетом изменяемости параметров состояния газа и рельефа трассы трубопроводов uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 621.64.029


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис