Негативні тенденції в управлінні охороною здоров'я на транспорті, ігнорування науковими обгрунтуваннями і надання переваги вольовим рішенням у системі галузевої служби охорони здоров'я, послаблення науково-методичного керівництва з боку Міністерства охорони здоров'я та транспортних відомств, ліквідація вітчизняних виробництв бактерійних препаратів сприяли підвищенню захворюваності робітників транспорту. З захворюваністю працівників транспорту пов'язаний, так званий, «людський фактор», який сприяє різькому збільшенню транспортних аварій та їх високому моральному та матеріальному збитку економіці держави та галузі. Спеціально розробленою методикою з кінцевим визначенням нового медико-статистичного показника - «імовірність накопичення захворюваності» з'ясовані основні тенденції захворюваності провідних фахівців основних видів транспорту: моряків, машиністів та їх помічників, льотчиків. Визначені вікові та стажові характеристики запропонованого показника, обгрунтоване переважне значення стажу роботи у порівнянні зі змінами за віком та циклічність його стажового збільшення: у 3-5 років стажу з наступним зниженням та при 10-14 років з наступним поступовим зростанням аж до закінчення стажу роботи. Визначені класи захворювань, які претендують на їх професійну обумовленість: систем кровообігу, травлення, дихання та нервової. Рекомендовано дані, які одержані, використати, в першу чергу, для обгрунтуваня пільгового пенсійного забезпечення, стажових строків, зміни професії, заходів диспансерізації, системи медичного освідчення та психічного тестування, вдосконалення державного санітарно-епідеміологічного нагляду, здійснення обов'язкового державного медичного страхування з диференціацією внесків підприємствами транспорту по показникам захворюваності груп працівників за віком та стажем.
Negative tendencies in management of public health services on transport, ignoring by scientific substantiations and preference to strong-willed decisions in system of departmental service of public health services, easing of a scientifically-methodical management from Ministry of Public Health, absence of due attention and economic support from the state and transport departments, liquidation of native productions of bacteriological preparations promoted increase the morbidity of transport workers. So-called «human factor» is connected with morbidity of transport workers; promotes a sharp increasing in transport accident and their high moral and a material damage to economy of branch. Specially developed technique, with final definition of new medicine-statistics index - «probability of diseases accumulation» there are basic tendencies of morbidity of leading experts of the basic types of transport: seamen, locomotive engineers and their assistants, pilots marked. There are age and experience characteristics of the offered index established; primary value of the work experience in comparison with age changes and its cyclic experience rise is proved: in 3-5 years of the experience with the subsequent decrease and in 10-14 years with the subsequent gradual increase before the termination of the work experience. The classes of diseases applying for their professional conditionality are defined: systems of blood circulation, digestion, breath and nervous. It is recommended obtained data given to use, first of all, for a substantiation of privileges of a provision of pensions, experience terms of trades change, measures of preventive medical examination, system medical survey and psychophysiological tests, perfection of the state sanitary-and-epidemiologic supervision, realization of obligatory state medical insurance with differentiation of insurance amount for the transport enterprises using parameters of morbidity age and experience groups on transport.