Стаття присвячена дослідженню питань розвитку цифрової економіки та обґрунтуванню необхідності цифрової трансформації компаній/підприємств. Розглянуті умови формування інформаційного та цифрового простору, включаючи визначення поняття. Задіяна проблема неоднорідності інформаційного та цифрового простору у формі цифрової нерівності. Виявлено, що інформаційний та цифровий простір дозволяє сформувати в межах інформаційно-мережевого суспільства системне мислення щодо процесів цифрової трансформації економіки та надасть можливість уникнути прийняття як невірних, так і хаотичних рішень. Показано, що інформаційний та цифровий простір, формований на принципах і в умовах екосистем бізнесу, є необхідною та достатньою умовою цифрової трансформації економіки, оскільки в межах цифрової економіки створює рівні умови для всіх учасників цифрової трансформації завдяки інтероперабельності та можливості оцінити цифрову зрілість компанії/підприємства.
The article is devoted to the study of the development of the digital economy and the justification of the need for digital transformation of companies/enterprises. The conditions for the formation of information and digital space, including the definition of the concept, are considered. The problem of heterogeneity of the information and digital space in the form of digital inequality is involved. It was revealed that the information and digital space allows to form within the information and network society a systemic thinking regarding the processes of digital transformation of the economy and will provide an opportunity to avoid making both incorrect and chaotic decisions. It is shown that the information and digital space formed on the principles and conditions of business ecosystems is a necessary and sufficient condition for the digital transformation of the economy, as it creates equal conditions for all participants of the digital transformation within the digital economy due to interoperability and the ability to assess the digital maturity of the company/enterprise.