Стаття присвячена аналізу економічної природи та сутності маркетингового менеджменту через призму наукового огляду. В роботі розглядаються ключові аспекти та підходи до визначення маркетингового менеджменту, включаючи його роль у стратегічному управлінні, орієнтацію на ринок та споживача, а також використання наукових методів у маркетингових дослідженнях та практиці.
У статті також виокремлюються різні підходи до формування маркетингового менеджменту та їх вплив на ефективність управління маркетинговими процесами у сучасному бізнес-середовищі.
Проаналізовано наукові підходи до формування маркетингового менеджменту, узагальнено дефініції вчених і науковців щодо економічної сутністності категоріального поняття «маркетингового менеджменту», аргументовано акцентування значення поняття «маркетинговий менеджмент».
Автор наводять висновки про важливість маркетингового менеджменту для успішного функціонування та розвитку підприємств у сучасних умовах глобалізації та конкурентної боротьби.
Дана наукова праця є корисним джерелом для дослідників, менеджерів та здобувачів, які цікавляться проблемами маркетингового управління та стратегічного розвитку підприємств.
The article is devoted to the analysis of the economic nature and essence of marketing management through the prism of a scientific review. The work considers key aspects and approaches to defining marketing management, including its role in strategic management, market and consumer orientation, as well as the use of scientific methods in marketing research and practice.
The article also singles out different approaches to the formation of marketing management and their impact on the effectiveness of management of marketing processes in the modern business environment. The scientific approaches to the formation of marketing management are analyzed, the definitions of scientists and scientists regarding the economic essentiality of the categorical concept of “marketing management” are summarized, the accentuation of the meaning of the concept of “marketing management” is argued.
The author draws conclusions about the importance of marketing management for the successful functioning and development of enterprises in modern conditions of globalization and competition. This scientific work is a useful source for researchers, managers and acquirers who are interested in the problems of marketing management and strategic development of enterprises.