В статті доведено, що обов’язковим компонентом успішного впровадження на підприємстві проєкту підвищення операційної ефективності є процедура проведення діагностики бізнес-процесів та їх моделювання. В статті доведено, що компаніям для підвищення операційної ефективності варто трансформувати свої бізнес-процеси на основі концепції Performance Management.
З’ясовано, що стратегія «lean six sigma» залишається потужним інструментом для постійного вдосконалення і забезпечення операційної ефективності, особливо в поєднанні з іншими рішеннями, такими як моделювання бізнес-процесів, їх діджиталізація, розширена аналітика і штучний інтелект. В статті доказано, що це дозволить підвищити продуктивність праці та результативність усіх бізнес-процесів, що в свою чергу збільшить конкурентоспроможність компанії. Для цього в статті запропоновано впроваджувати проєкти та програми, які дозволятимуть будувати моделі існуючих бізнес-процесів, переглядати їх, виявляти недоліки та будувати нові моделі, які враховують поточний стан, зміни в середовищі, стратегічні орієнтації компанії та забезпечують операційну гнучкість, надійність та заощадливість. В статті запропоновано використання інструментів моделювання, що допомагає підвищити результативність бізнесу та продуктивність персоналу, оптимізувати витрати компанії, покращити надійність та забезпечити умови ощадливого виробництва. В статті запропоновано проведення процедури моделювання бізнес-процесів для виявлення недоліків в їх функціонуванні та їх перегляду і трансформування, перегляду розподілення за відповідальними особами та відповідною документацією на кожному етапі бізнес-процесів. У статті на конкретних прикладах представлена процедура моделювання бізнес процесів і побудовані візуальні моделі функціонування бізнес-процесів на платформі «Draw.io». Обґрунтовано необхідність проведення роз’яснювальної роботи серед співробітників для розуміння кожним учасником процесу своєї ролі (обов’язків). Визначено, що проведення роз’яснювальної роботи серед персоналу забезпечує підвищення відповідальності, злагодженість виконання дій, спрямованих на надання цінності результату.
The article proves that a mandatory component of the successful implementation of an operational efficiency improvement project at an enterprise is the procedure for diagnosing business processes and modeling them. The article proves that companies should transform their business processes based on the concept of Performance Management to improve operational efficiency. It is found that the “lean six sigma” strategy remains a powerful tool for continuous improvement and operational efficiency, especially when combined with other solutions, such as business process modeling, digitalization, advanced analytics and artificial intelligence. The article proves that this will increase labor productivity and efficiency of all business processes, which in turn will increase the company’s competitiveness. To this end, the article proposes to implement projects and programs that will allow building models of existing business processes, reviewing them, identifying shortcomings, and building new models that take into account the current state, changes in the environment, and the company’s strategic orientation and ensure operational flexibility, reliability, and cost-effectiveness. The article proposes the use of modeling tools to help increase business performance and staff productivity, optimize company costs, improve reliability, and ensure lean production conditions.The article proposes a procedure for modeling business processes to identify shortcomings in their functioning and their revision and transformation, reviewing the distribution of responsibilities and relevant documentation at each stage of business processes.
The article presents the procedure for modeling business processes using specific examples and builds visual models of business processes functioning on the «Draw.io» platform. The necessity of conducting explanatory work among employees for each participant in the process to understand their role (responsibilities) is substantiated. It is determined that conducting explanatory work among the staff ensures increased responsibility, coherence of actions aimed at adding value to the result.