Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Перевірка гіпотези щодо тотожності храму літописного монастиря Святого Симеона та споруди Кирилівської церкви Києва на підставі аналізу відомостей із пом’янників і артефактів сфрагістики

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Ганшин, О.
dc.date.accessioned 2023-07-19T10:00:09Z
dc.date.available 2023-07-19T10:00:09Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Перевірка гіпотези щодо тотожності храму літописного монастиря Святого Симеона та споруди Кирилівської церкви Києва на підставі аналізу відомостей із пом’янників і артефактів сфрагістики / О. Ганшин // Сіверянський літопис. — 2023. — № 2. — С. 30-44. — Бібліогр.: 25 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2518-7430
dc.identifier.other DOI: 10.58407/litopis.230204
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/192890
dc.description.abstract У статті здійснена подальша перевірка гіпотези автора стосовно тотожності храму літописного монастиря Святого Симеона на Копирівому кінці та споруди сучасної Кирилівської церкви Києва. На підставі аналізу відомостей із пом’янників про християнське ім’я князя Всеволода Ольговича й свинцевих печатей з образом святого Кирила зроблено висновок про те, що ім’я Кирило є не хрестильним, а чернечим. Подано спробу реконструкції можливих причин, часу та місця постриження князя. Подальший розгляд проблеми хрестильного імені князя Всеволода Ольговича та первинного посвячення його київської церкви провадиться в межах запропонованого автором припущення з аналізом фрескового опорядження й особливостей внутрішньої архітектури храму. Наявні джерела дають авторові підстави визначити як небесного патрона князя Всеволода Ольговича святого старця Симеона Богоприємця, а первісну посвяту його київського храму – Симеонівська церква однойменного літописного монастиря. uk_UA
dc.description.abstract The article further verifies the author’s hypothesis regarding the identity of the church of the annalistic monastery of St. Simeon on the Kopyriv kinets and the building of the modern St. Cyril’s Church of Kyiv. Based on the analysis of the information of the pomyanniks about the christian name of prince Vsevolod Olhovych and the lead seals with the image of St. Cyril, it was concluded that the name Cyril is not a christian name, but a monastic one. An attempt is made to reconstruct the possible reasons, time and place of the prince’s taking the monastic vows. Further examination of the problem of the christian name of prince Vsevolod Olhovych and the initial consecration of his Kyiv church is conducted within the framework of the author’s proposed assumption with an analysis of the fresco arrangement and internal architecture features of the church. The available sources give the author grounds to identify the holy elder Simeon the God-Receiver as the heavenly patron of prince Vsevolod Olgovych, and the original dedication of his Kyiv church as the Simeon Church of the same annalistic monastery. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Сiверянський літопис
dc.subject Церковна старовина uk_UA
dc.title Перевірка гіпотези щодо тотожності храму літописного монастиря Святого Симеона та споруди Кирилівської церкви Києва на підставі аналізу відомостей із пом’янників і артефактів сфрагістики uk_UA
dc.title.alternative Verification of the hypothesis on the identity of the church of the chronicle monastery of St. Simeon and the building of St. Cyril’s church in Kyiv on the base of analysis of the information of pomyanniks and sphragistics artefacts uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 726:2523.6(477.25):27526.62 «11»


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис