У статті досліджено тематику й концептуальні підходи німецькомовної історіографії до вивчення передумов, перебігу й наслідків Першої
світової війни. Проаналізовано праці, що висвітлюють причини початку
Першої світової війни, стан суспільних інститутів в умовах війни, історію фронтів, повсякденне життя на фронті та в тилу, специфіку
розвитку військової пропаганди, історичну біографістику, умови післявоєнного мирного устрою. Увагу приділено місцю Першої світової війни в колективній пам’яті німецькомовних народів. Ця війна стала не лише
предтечою німецького нацизму, а й зробила надто коротким міжвоєнний
період. Тому історіософське осмислення уроків Першої світової війни
залишається нагальним завданням міждисциплінарних соціально-історичних досліджень.
The article concerns the topics and conceptual approaches of German
historiography of World War I. The author analyses research papers focusing
on origins of World War I, state of social institutions in war, fronts history,
everyday life on the frontlines and in the rear, specifics of war propaganda,
historical biography studies and postwar world. The article also describes
World War I place in the collective memory of German-speaking nations. This
war not only became the precursor of German Nazism, but also made the
interwar period too short. Therefore historiosophical understanding of World
War I lessons remains an important task of interdisciplinary socio-historical
research.