У роботі досліджуються методи адаптації інтелектуального тьютора до індивідуальних особливостей користувача в процесі електронного навчання. Для зберігання глибинної структури різних форм представлення інформації пропонується використовувати семантичну мережу ключових понять, що розроблена для конкретної предметної області знань. Для побудови семантичної мережі використана концепція об'єктноорієнтованих баз даних. Проектування бази даних мережі реалізовано з використанням уніфікованої мови моделювання UML 2.0. Визначено параметри для подальшого розвитку семантичної мережі. Розроблений сценарій побудови схематичного опорного конспекту навчального матеріалу для одного з когнітивних типів користувача з метою підвищення ефективності навчання. Програмна реалізація алгоритму виконана з використанням мови структурованих запитів SQL і мови об'єктно-орієнтованого програмування Java.
The article considers the methods of adaptation of intellectual tutor under the individual features of user in the process of the electronic educating. For storage of deep structure of different forms of presentation of information it is suggested to use the semantic network of key notions, which is developed for the concrete subject domain of knowledge. Conception of the object-oriented data-bases of is fixed in the basis of construction of semantic network. Planning network data base of is realized with the use of Unified Modeling Language UML 2.0. The calculated parameters for further development of semantic network are entered. The scenario of construction of schematic supporting compendium of educational material for one of cognitive styles of user with the purpose of increase of efficiency of educating is developed. Programmatic realization of algorithm is executed with the use of Structured Query Language SQL and object-oriented programming language Java.