У статті висвітлено особливості дослідження проблем освіти в Східній
Галичині автономічної доби в сучасній українській і польській історіографії.
Розглянуто різнопланові праці, присвячені становленню та розвитку народного,
середнього та вищого шкільництва. Виокремлено найбільш дискусійні аспекти
обговорюваних проблем. З’ясовано, що особливістю сучасного дослідницького
дискурсу є вивчення різнопланових виховних проблем (родинне та релігійне
виховання, жіноча, позашкільна та професійна освіта, підготовка вчителів і
навчання дорослих тощо) у їхній щільній пов’язаності з соціальним контекстом.
Відзначено побутування у деяких польських працях стереотипів при осмисленні
українського шкільництва Східної Галичини, котрі перейшли нам у спадок від
доби гострого міжнаціонального протистояння. Зроблено висновок про значну
популярність освітянської проблематики, з огляду на потужний модернізаційний вплив шкільництва на всі сфери тогочасного суспільного життя. Виокремлено перспективні напрями подальшого дослідження галицького шкільництва.
The article is devoted to the peculiarities of the study of the problems of education
in the Eastern Galicia of the autonomic age in contemporary Ukrainian and Polish
historiography. Various works devoted to the formation and development of national,
secondary and higher schooling have been considered. The most controversial aspects
of the discussed issues have been singled out. It has been revealed that the feature of
modern research discourse is the study of various educational problems (family and
religious education, women’s education, extracurricular and vocational education,
teacher training and adult education, etc.) in their close connection with the social
context. The existence of some stereotypes in works of Polish scholars about the
Ukrainian schooling of Eastern Galicia, which have passed to us from the era of acute
inter-ethnic confrontation, has been noted. The article concludes about the
considerable popularity of educational issues, considering the powerful modernizing
effect of schooling on all spheres of contemporary social life. The perspective
directions of the further study of Galician schooling have been outlined.