На вістрі часу знаходиться розгляд категорії стилю у міждисциплінарній проекції. Як відомо, назване поняття є об’єктом дослідження різних наук. У статті зроблено спробу розглянути рецептивні рефлексії щодо категорії стилю. Увага акцентується на ролі рецептивної естетики в порівняльному аспекті. Відтак простежується своєрідність функціонування зазначеної категорії у сучасному науковому просторі. До аналізу також залучаються здобутки рецептивної поетики як методологічного концепту. Психологія сприймання художнього твору знаходиться в контексті літературознавчого дискурсу, тому розгляд поетикальної структури твору у взаємодії з процесом впливу на читача важливий для диференціації стильових тенденцій. У зв’язку із цим стиль розглядається як взаємодія понять „автор – твір – читач”. Результати дослідження апробовано на матеріалі прози Миколи Вінграновського.
This article presents an attempt to consider the receptive reflections according to the category of receptive aesthetics in the comparative aspect. Besides, the peculiarities of functioning of this category in modern scientific space are traced. The achievements of the receptive poetics as a methodological concept are also analyzed. The psychology of the perception of a work of art is put into the context of literary discourse, that’s why the consideration of the poetical structure of a work of art in co-operation with the process of influence on the reader are of great importance to the differentiation of stylistic tendencies. In this connection, style is regarded as the co-operation “of the notions” author-work of art-reader. The results of the investigation are approved on the basis of Mykola Vinhranovs’kyi prose.