Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Доцільність застосування психофізіологічного концепту домінанти в літературознавчій когнітивістиці

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Луцак, С.
dc.date.accessioned 2011-03-27T19:00:48Z
dc.date.available 2011-03-27T19:00:48Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Доцільність застосування психофізіологічного концепту домінанти в літературознавчій когнітивістиці / С. Луцак // Питання літературознавства: Науковий збірник. — Чернівці: Рута, 2009. — Вип. 77. — С. 89-96. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn XXXX-0058
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/18430
dc.description.abstract Окреслено міждисциплінарний характер центральних проблем літературознавчої когнітивістики, а також показано напрямки їх розв’язання шляхом моделювання процесу мисленнєвої взаємодії учасників художнього діалогу через концепт домінанти. Окрему увагу звернено на кореляцію між психофізіологічним, феноменологічним, художньо-естетичним і комунікативним аспектом проблеми домінанти. При цьому доведено спільність ідей щодо творчого мислення в естетиці М. Бахтіна й у „фізіології” О. Ухтомського. Для формулювання такого припущення використано концепцію фізіолога О. Ухтомського, який феноменологію синтезуючої думки „аналізував” крізь призму проблеми двійника у творчості Ф. Достоєвського. Проблему діалогізму творчого мислення внаслідок цього пов’язано з домінантою антиномійності в художньо-естетичній сфері (конфлікт інтелектуального й емоціонального, відображення й оцінки в мисленнєвій сфері митця, динамізм художнього цілого, деформаційно-ненормативна природа естетичної насолоди і под.). uk_UA
dc.description.abstract It is traced in the article the interdisciplinary character of the central problems of the cognitive literature, it is also showed the directions of the solution by modeling the process of mental interaction of the participants of the artistic dialogue through the psycho-physiological, artistic-aesthetical and communicative aspects of the dominant concept. At the same time it is proved the similar ideas as for the artistic thought in M. Bakhtin’s aesthetic and in O. Ukhtomskyi’s „physiology”. To form such an assumption it is used O. Ukhtomskyi’s concept who „analyzed” the phenomenology of the synthesive thought in the light of counterpart problem in Ph. Dostoievs’kyi’s creative work. The problem of dialogism of the artistic thought is connected with the dominant of antinomy in the artistic-aesthetical sphere (the conflict between intellectual and emotional, the reflection and assessment in the artist’s mental sphere, the dynamism of artistic as a whole, the deformative-indecent origin of the aesthetic delight etc.). uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Питання літературознавства
dc.subject Поетика. Віршознавчі студії uk_UA
dc.title Доцільність застосування психофізіологічного концепту домінанти в літературознавчій когнітивістиці uk_UA
dc.title.alternative The Expediency of Usage of the Psycho-Physiological Dominant Concept in the Cognitive Literature uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 82.0


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис