Метою публікації є запровадження до наукового обігу фрескового зображення образу невідомого святого, створеного у ХІІ ст. на південній площині південно-західного підкупольного стовпа
Кирилівської церкви в Києві. Зробити спробу атрибуції цього зображення, а також критично проаналізувати та спростувати антинаукові твердження про історичну й сакральну реліквію, якою є
київська Кирилівська церква. Варто оприлюднити нові відомості, погляди, припущення, висновки,
які, на нашу думку, мають наукову новизну. Методи дослідження дібрано відповідно до поставленої мети на основі принципів об’єктивізму, науковості, порівняння. Переважно використано метод
аналізу, індукції та дедукції для інтерпретації сакрального фрескового стінопису Кирилівської церкви. Висновки. У результаті дослідження зроблено припущення щодо атрибуції зображення невідомого мученика в стінопису Кирилівського храму як св. князя-страстотерпця Бориса, наведено аргументи для спростування хибної інформації про досліджуваний об’єкт, доповнено відомості
про історію й живопис унікальної пам’ятки ХІІ ст. – Кирилівської церкви в Києві.
The purpose of the publication is to introduce into scientific circulation a fresco image of an
unknown saint, created in the XII c. on the southern plane of the south-western domed pillar of the Cyril’s
Church in Kyiv. Make an attempt to attribute this image, as well as critically analyze and refute unscientific
knowledge products about the historical and sacred relic, which is the Kyiv Cyril’s Church. It is necessary
to publish new information, views, assumptions, conclusions, which, in our opinion, have a scientific
novelty. Research methods were selected in accordance with the purpose based on the principles of objectivism,
proper scientific assessment, comparison. The method of analysis, induction and deduction was mainly
used to interpret the sacred fresco of Cyril’s Church. Conclusions. As a result of the research, an
assumption was made about the attribution of the image of an unknown martyr in the frescoes of Cyril’s
Church as St. Prince Borys the Marytr, arguments for refuting false information about the object under
study were presented, knowledge about the history and painting of a unique monument of the XII c. – Cyril’s
Church in Kyiv was added.