Впровадження цифрових технологій у виробництво та повсякденне життя істотно змінює ринок праці, співвідношення на ньому вікових груп, сфер діяльності, форм організації виробництва та зайнятості, що потребує нових навичок та компетенцій працівників. Цифрові навички стають критично важливими як для працівників, так і для роботодавців. Для менеджерів і фахівців обов'язковим стає наявність знань в галузі пошуку, фільтрації, систематизації, оцінки та аналізу великої кількості даних, цифрового контенту та інформації.
Особливістю сучасної праці є зміна традиційних меж трудової діяльності, посилення ролі індивідуальних професійних якостей працівників, їх компетенцій. Тому трудова діяльність сучасного працівника набуває все більш вираженої специфіки, враховувати яку необхідно при впровадженні нових форм мотивації.
Мотивація до освоєння цифрових компетенцій персоналу являє собою процес створення умов, за яких працівники можуть реалізувати свої цінності, потреби, потенціал та які чинять активний вплив на цілеспрямовану зміну людиною своєї поведінки. В умовах цифровізації економіки особливого значення набувають методи мотивації персоналу до отримання цифрових навичок і компетенцій, їх реалізації у цифрових технологіях.
Окреслено перелік цифрових навичок і компетенцій, обґрунтовано доцільність застосування гейміфікації для активізації персоналу, розроблено заходи мотивації покоління Z до освоєння та використання цифрових навичок для результативності праці. Акцентовано увагу на якостях менеджменту та працівників на підприємствах – «прихованих чемпіонах».
Внедрение цифровых технологий в производство и повседневную жизнь существенно меняет рынок труда, соотношение в нем возрастных групп, сфер деятельности, форм организации производства и занятости, требует новых навыков и компетенций работников. Цифровые навыки становятся критически важными как для работников, так и для работодателей. Для менеджеров и специалистов обязательным является наличие знаний в области поиска, фильтрации, систематизации, оценки и анализа большого количества данных, цифрового контента и информации.
Особенностью современного труда является изменение традиционных границ трудовой деятельности, усиление роли индивидуальных профессиональных качеств работников, их компетенций. Поэтому трудовая деятельность современного работника приобретает все более выраженную специфику, учитывать которую необходимо при внедрении новых форм мотивации.
Мотивация к освоению цифровых компетенций персонала представляет собой процесс создания условий, при которых работники могут реализовать свои ценности, потребности, потенциал и которые оказывают активное влияние на целенаправленное изменение человеком своего поведения. В условиях цифровизации экономики особое значение приобретают методы мотивации персонала к получению цифровых навыков и компетенций, их реализации в цифровых технологиях.
Определен перечень цифровых навыков и компетенций, обоснована целесообразность применения геймификации для активизации персонала, разработаны мероприятия мотивации поколения Z к освоению и использованию цифровых навыков для результативности труда. Акцентировано внимание на качествах менеджмента и работников на предприятиях – «скрытых чемпионах».
The introduction of digital technologies in production and everyday life significantly changes the labor market, the ratio of age groups, areas of activity, forms of organization of production and employment, which requires new skills and competencies of workers. Digital skills become critical for both employees and employers. Knowledge in the field of search, filtering, systematization, evaluation and analysis of a large amount of data, digital content and information becomes mandatory for managers and professionals.
The peculiarity of modern work is the change of traditional boundaries of labor activity, strengthening the role of individual professional qualities of employees, their competencies. Therefore, the work of a modern worker becomes more pronounced. This fact should be taken into account when implementing new forms of motivation.
Motivation to mastering the digital competencies of staff is a process of creating conditions under which employees can realize their values, needs, potential and which have an active influence on the purposeful change of human behavior. In the conditions of economy digitalization the staff motivation methods to digital skills and competences reception, their realization in digital technologies acquire special value.
The list of digital skills and competencies is outlined, the expediency of using gamification to activate staff is substantiated, measures of motivation the generation Z to master and use digital skills for work efficiency are developed. Emphasis is placed on the qualities of management and employees in enterprises – "hidden champions".