У статті розглянуто теоретичні та практичні аспекти процесу формування комунікацій на промисловому підприємстві. Головним завданням комунікаційної політики для підприємств є не тільки надання необхідної інформації щодо товарів і послуг, а й створення прихильності й довіри до підприємства, налагодження довгострокових відносин з клієнтами. Обґрунтовано, що в сучасних умовах нестабільного зовнішнього оточення комунікації оцінюють ситуацію, формують цілі і завдання, виявляють проблеми в розвитку підприємства і загалом перетворюються на стратегічний ресурс управління промисловим підприємством. Доведено, що для удосконалення системи комунікативного менеджменту на підприємстві слід чітко визначати потребу в інформації кожного структурного підрозділу й кожного робочого місця, регулювати інформаційні потоки відповідно до завдань, що вирішуються; повинна відбуватися взаємодія керівників і підлеглих; організація ефективної системи зворотного зв’язку; запровадження системи збирання пропозицій; інформаційні повідомлення адміністрації підприємства; використання сучасних інформаційних технологій. Запропоновано систему комунікативного менеджменту промислового підприємства, яка надає підприємству можливості результативного обміну інформацією між менеджерами й працівниками для досягнення головної мети організації.
В статье рассмотрены теоретические и практические аспекты процесса формирования коммуникаций на промышленном предприятии. Главной задачей коммуникационной политики для предприятий является не только предоставление необходимой информации относительно товаров и услуг, но и создание благосклонности и доверия к предприятию, налаживание долгосрочных отношений с клиентами. Обосновано, что в современных условиях нестабильного внешнего окружения коммуникации оценивают ситуацию, формируют цели и задачи, обнаруживают проблемы в развитии предприятия и вообще превращаются в стратегический ресурс управления промышленным предприятием. Доказано, что для усовершенствования системы коммуникативного менеджмента на предприятии следует четко определять потребность в информации каждого структурного подразделения и каждого рабочего места, регулировать информационные потоки соответственно решаемым задачам; должно происходить взаимодействие руководителей и подчиненных; организация эффективной системы обратной связи; внедрение системы сбора предложений; информационные сообщения администрации предприятия; использование современных информационных технологий. Предложена система коммуникативного менеджмента промышленного предприятия, которая предоставляет предприятию возможности результативного обмена информацией между менеджерами и работниками для достижения главной цели организации.
The article considers theoretical and practical aspects of the process of formation of communications at an industrial enterprise. The main task of communication policy for enterprises is not only to provide the necessary information about goods and services, but also to create commitment and trust in the enterprise, to establish long-term relationships with customers. It is substantiated that in modern conditions of unstable external communication environment assess the situation, form goals and objectives, identify problems in the development of the enterprise and in general become a strategic resource for the management of an industrial enterprise. It is proved that in order to improve the system of communicative management at the enterprise it is necessary to clearly define the need for information of each structural subdivision and each workplace, to regulate information flows in accordance with the solved tasks; there must be interaction between managers and subordinates; organization of an effective feedback system; introduction of a system for collecting proposals; information messages of the enterprise administration; use of modern information technologies. A system of communicative management of an industrial enterprise is proposed, which provides the enterprise with opportunities for effective exchange of information between managers and employees to achieve the main goal of the organization.