Стаття присвячена співробітництву засновника нової художньої школи Василя Кричевського з Харківським кооперативним видавництвом «Рух».
Виявлено наступні тенденції в оформленні книжкових видань:
відхід від суто графічних кольорів в оформленні обкладинок, літери стають частиною малюнка; побудова композиції виключно на шрифті, акцент на графеми букв; літери подібні домівкам,
характерним для архітектури конструктивізму; використання
шрифту сансеріф з акцентовано круглими формами літер і посиленими вертикалями штамбів; контрастне оформлення: чорне
на білому тлі й біле на чорному тлі, високі і низькі букви; створення серії портретів і видавничого знака.
Визначено засоби образотворчого мистецтва, використані
майстром при художньо-технічному оформленні видань, а також нові підходи, нові стилі, переосмислення традицій українців
у книжковому дизайні.
Таким чином, зроблено висновки: мотиви творчості В. Кричевського і сьогодні знаходять застосування в декоративно-прикладній поліграфічній продукції; творчі знахідки ілюстраторів початку
ХХ століття заклали високий стандарт національної книжкової
графіки, сміливо поєднуючи світові тенденції, академічну освіту й
відгомони народної орнаментики. Співпраця Василя Кричевського
з видавництвами ще раз підтверджує широкий діапазон інтересів
художника. А практичне застосування його робіт сьогодні виводить сучасників, творців книжкової графіки за межі замкнутості,
живить тягу до нового, вчить ніколи не зупинятися в русі вперед.
The article is devoted to the collaboration of the founder of the new
art school Vasyl Krychevskyi with the Kharkov cooperative publishing
house «Rukh».
The following trends in the design of book editions have been
identified: avoiding purely graphic colors in the design of covers, letters
become part of the picture; building the composition solely on the font,
emphasis on grapheme letters; letters are like houses characteristic of
constructivism architecture; the use of the Sancerif font with accented
round letter shapes and reinforced vertical shtambov; contrasting design:
black on a white background and white on a black background, high
and low letters; creation of a series of portraits and a publishing mark.
The means of fine art used by the master in the artistic and technical
design of publications, as well as new approaches, new styles, and
rethinking of the traditions of Ukrainians in book design are determined.
Thus, conclusions are drawn: the motives of V. Krychevskyi’s
creativity are still used in decorative and applied printing products;
The creative finds of illustrators of the early twentieth century laid the
highest standard for national book graphics, boldly combining global
trends, academic education and echoes of folk ornamentation. The
collaboration of Vasyl Krychevskyi with publishers once again confirms
the wide range of interests of the artist. And the practical application of
his works today takes contemporaries, creators of book graphics beyond
the limits of isolation, nourishes a craving for a new one, teaches us
never to stop moving forward.