In the process of developing and maintaining a software product, many things are created and used that are called software artefacts. Software artifacts are created, changed, reused, and change relationships in the development and maintenance processes of a software product. The complexity and variety of software artifact relationships require adequate means of description and management. They may be a software artifacts ecosystem. In the article, for the first time, a concept of a software artifact ecosystem is proposed. The concept describes a generic model of the software artifacts ecosystem, which is the Cornerstone ecosystem type and consists of three actors — the platform, the software, and the artifact. Based on the generic model, the SD model of the software artifacts ecosystem is described. The roles of actors in the ecosystem are indicated, the relationships between actors are described. The developer's activities will be more efficient, the software is understandable, and the development and maintenance is cheaper when the styles (standards) are used. As case study, based on the generic model of the software artifacts ecosystem, a declarative model of the programming style ecosystem has been developed. Three-level model of programming style artifact is proposed. The tools and processes for creating and using a programming style artifact are developed and described.
У процесі розробки та супроводження програмного продукту створюється і використовується багато речей, які називаються артефактами програмного забезпечення. Артефакти програмного забезпечення створюються, змінюються, повторно використовуються та змінюють взаємозв'язки у процесах розробки та супроводження програмного продукту. Складність та різноманітність взаємозв’язків артефактів програмного забезпечення вимагають адекватних засобів опису та керування. Вони можуть бути екосистемою артефактів програмного забезпечення. У статті вперше запропоновано концепцію екосистеми артефактів програмного забезпечення. Концепція описує загальну модель екосистеми артефактів програмного забезпечення, яка є типом екосистеми Cornerstone і складається з трьох суб'єктів – платформи, програмного забезпечення та артефакту. На основі загальної моделі описана SD модель екосистеми артефактів програмного забезпечення. Вказуються ролі суб'єктів у екосистемі, описуються взаємозв'язки між акторами. Діяльність розробника буде ефективнішою, програмне забезпечення зрозумілим, а розробка та обслуговування дешевше, коли використовуються стилі (стандарти). Як тематичне дослідження, на основі загальної моделі екосистеми артефактів програмного забезпечення була розроблена декларативна модель екосистеми стилю програмування. Запропоновано трирівнева модель артефакту стилю програмування. Розроблено та описано інструменти та процеси для створення та використання артефакту стилю програмування.