На сучасному етапі формування інформаційного простору актуалізуються проблеми розвитку електронного бізнесу. Метою статті є уточнення суті та змісту понять «електронний бізнес», «електронна комерція», «електронна торгівля», їх складових та формулювання авторського підходу до визначення цих категорій. Для досягнення поставленої мети використано методи аналізу й синтезу, порівняння, структурно-логічного узагальнення, класифікації.
Встановлено, що більшість науковців ототожнюють електронну комерцію з такими поняттями, як електронний бізнес, інтернет-бізнес, ІТ-бізнес, електронний маркетинг, електронна торгівля, цифровий маркетинг, інтернет-маркетинг, інтернет-торгівля, інтернет-комерція, електронна роздрібна торгівля, віртуальна торгівля, дистанційна торгівля, електронний трейдинг.
Наукові підходи до формулювання терміна «електронна комерція» умовно систематизовано за класифікаційними напрямами як частину електронного бізнесу, вид господарської, економічної, комерційної діяльності та як систему електронної взаємодії економічних суб’єктів.
На основі теоретичного узагальнення існуючих наукових розробок щодо понятійного апарату запропоновано авторське трактування терміна «електронний бізнес», а також електронної комерції та електронної торгівлі як ієрархічних складових електронного бізнесу в контексті використання цифрових технологій та інформаційних систем у відповідь на сучасні реалії світової економіки.
На современном этапе формирования информационного пространства актуализируются проблемы развития электронного бизнеса. Целью статьи является уточнение сути и содержания понятий «электронный бизнес», «электронная коммерция», «электронная торговля», их составляющих и формулировка авторского подхода к определению этих категорий. Для достижения поставленной цели использованы методы анализа и синтеза, сравнения, структурно-логического обобщения, классификации.
Установлено, что большинство авторов отождествляют электронную коммерцию с такими понятиями, как электронный бизнес, интернет-бизнес, ІТ-бизнес, электронный маркетинг, электронная торговля, цифровой маркетинг, интернет-маркетинг, интернет-торговля, интернет-коммерция, электронная розничная торговля, виртуальная торговля, дистанционная торговля, электронный трейдинг.
Научные подходы к формулировке термина «электронная коммерция» условно систематизированы по классификационным направлениям как часть электронного бизнеса, вид хозяйственной, экономической, коммерческой деятельности и как система электронного взаимодействия экономических субъектов.
На основе теоретического обобщения существующих научных разработок понятийного аппарата предложена авторская трактовка термина «электронный бизнес», а также электронной коммерции и электронной торговли как иерархичес¬ких составляющих электронного бизнеса в контексте использования цифровых технологий и информационных систем в ответ на современные реалии мировой экономики.
At the present stage of the rapid formation of the information space, the problems of e-business development are actualized. The purpose of the article is to clarify the essence and content of the concepts of "e-business", "e-commerce", "e-trading" and components and formulate the author's approach to defining these categories. To achieve this goal, the methods of analysis and synthesis, comparison, structural and logical generalization, classification were used.
The article found that most researchers identify e-commerce with concepts such as e-business, internet business, IT business, e-marketing, e-trading, digital marketing, internet marketing, web-trading, web-commerce, e-retail, virtual trading, distance trading, electronic trading.
Scientific approaches to the formulation of the term "e-commerce" are conventionally systematized according to classification areas in the context, as part of e-business, type of business, economic, commercial activity and as a system of electronic interaction of economic entities.
On the basis of a theoretical generalization of existing scientific developments on the conceptual apparatus, the author's interpretation of the term "e-business" and, in particular, the terms "e-commerce", "e-trading", as hierarchical components of e-business in the context of the use of digital technologies and information systems in response to modern realities of the global economy and consumer behavior.