Здійснено спробу осмислення базових теоретичних позицій
трактату І. Франка «Із секретів поетичної творчості» з погляду
їхньої концептуальної значущості для сучасної гуманітаристики
у її найширшому вимірі, передусім для рецептивної теорії.
Констатовано прогресивність Франкового розуміння психологічних
механізмів рецепції художнього твору, його суголосність із сучасною
ідеєю філософії читання як активного cприймання текстів, як мовно-
естетичної комунікації автора і читача через текст. Оцінювання
Франкових думок у контексті європейської гуманітаристики ХХ ст.
виявляє їх типологічні збіги з тезами естопсихології, герменевтики,
феноменології, семіотики тексту, рецептивної поетики.
An attempt to comprehend the ideas of Franko’s treatise “From
the Secrets of Poetic Creativity” from the point of view of their
conceptual significance for contemporary humanitarian science
(primarily for receptive theory) was made. The progressiveness of
Franko’s understanding of the psychological mechanisms of fiction’s
perception, which is identical with the modern idea of the philosophy
of reading as active perception of texts, as far as linguistic-and-aesthetic
communication between the author and the reader through the text, is
stated. An evaluation of Franko’s ideas in the context of the European
humanitarian science of XX century reveals their typological
coincidences with the theses of estopsychology, hermeneutics,
phenomenology, semiotics of the text, receptive poetics.