A comparative analysis of the tools of internalization of negative external. Based on the generalization and assessment of the possibilities of using the tools of internalization of negative externalities, the areas of application, as well as the strengths and weaknesses of direct regulation, economic (market) and institutional tools are identified. The tools of direct regulation are characterized, and it is found that they do not minimize economic costs and have high administrative costs. The economic (market) instruments of regulation are analyzed and it is revealed that in European practice such instruments as trade in permits (market instrument) and emission charges (Pig tax) are widely used. Institutional regulatory tools such as disclosure strategies and voluntary initiatives are considered and analyzed. It is substantiated that there is no universal tool that would provide full internalization of negative externalities. It is revealed that in modern conditions, the most successful solution will be the development and improvement of tools of direct state regulation of negative externalities in combination with economic (market) instruments, because both economic and market instruments can work effectively and purposefully only if environmental standards are established and observed. environmental quality. The characteristic of application of tools of internalization of negative external effects on an example of slag dumps is given.
Проведено порівняльний аналіз інструментів інтерналізації негативних зовнішніх ефектів. На основі узагальнення та оцінки можливостей використання інструментів інтерналізації негативних зовнішніх ефектів визначено області застосування, а також сильні і слабкі сторони прямого регулювання, економічних (ринкових) та інституційних інструментів. Охарактеризовано інструменти прямого регулювання, та виявлено, що вони не забезпечують мінімізацію економічних витрат та відрізняються високими витратами адміністративного характеру. Проаналізовано економічні (ринкові) інструменти регулювання та виявлено, що в європейській практиці широко застосовуються такі інструменти як торгівля дозволами (ринковий інструмент) та плата за викиди (податок Пігу). Розглянуто та проаналізовано інституційні інструменти регулювання як стратегія розкриття інформації та добровільні ініціативи. Обґрунтовано, що не існує універсального інструменту, який забезпечував би повну інтерналізацію негативних зовнішніх ефектів. Виявлено, що в сучасних умовах, найбільш вдалим рішенням буде розвиток і вдосконалення інструментів прямого державного регулювання негативних зовнішніх ефектів у поєднані з економічними (ринковими) інструментами, адже і економічні, і ринкові інструменти можуть ефективно і цілеспрямовано працювати тільки за умови встановлення і дотримання екологічних стандартів якості навколишнього середовища. Надано характеристику застосування інструментів інтерналізації негативних зовнішніх ефектів на прикладі шлакових відвалів.
Проведен сравнительный анализ инструментов интернализации отрицательных внешних эффектов. На основе обобщения и оценки возможностей использования инструментов интернализации отрицательных внешних эффектов определены области применения, а также сильные и слабые стороны прямого регулирования, экономических (рыночных) и институциональных инструментов. Охарактеризованы инструменты прямого регулирования, и обнаружено, что они не обеспечивают минимизацию экономических затрат и отличаются высокими затратами административного характера. Проанализированы экономические (рыночные) инструменты регулирования и выявлено, что в европейской практике широко применяются такие инструменты как торговля разрешениями (рыночный инструмент) и плата за выбросы (налог Пигу). Рассмотрены и проанализированы институциональные инструменты регулирования как стратегия раскрытия информации и добровольные инициативы. Обосновано, что не существует универсального инструмента, который обеспечивал бы полную интернализацию негативных внешних эффектов. Выявлено, что в современных условиях, наиболее удачным решением будет развитие и совершенствование инструментов прямого государственного регулирования отрицательных внешних эффектов в сочетании с экономическими (рыночными) инструментами, ведь и экономические, и рыночные инструменты могут эффективно и целенаправленно работать только при условии установления и соблюдения экологических стандартов качества окружающей среды. Охарактеризованы применения инструментов интернализации отрицательных внешних эффектов на примере шлаковых отвалов.