Сучасні тенденції розвитку логістики дозволяють казати про значну кількість перевезень LTL (англ. Less Truck Load) вантажів, причому динаміка попиту на такі перевезення є позитивною. Таким чином, перевезення дрібнопартіонних вантажів (до 5 т) мають бути теоретично та методично забезпечені з урахуванням сучасних технологій побудови ефективних ланцюгів постачань.
Одним з методів підвищення ефективності перевезення LTL вантажів є застосування технології консолідації. Основна перевага консолідованих перевезень дрібнопартіонних вантажів пов’язана з «ефектом масштабу», який дозволяє знизити вартість перевезень консолідованої партії вантажу завдяки заміні декількох автотранспортних засобів малої та середньої вантажопідйомності на значно меншу кількість автомобілів особливо великої вантажопідйомності.
Акцентовано увагу на ефективність консолідованих перевезень LTL вантажів з точки зору впливу на навколишнє природне середовище та соціальне життя населення. Так, консолідація дозволяє знизити загальну кількість шкідливих викидів у атмосферу, зменшуючи забруднення повітря, а також зменшити навантаження на логістичну інфраструктуру, у тому числі, знижуючи рівень заторів.
Метою статті є аналіз можливих схем доставки LTL вантажів з приділенням особливої уваги можливості консолідації з оцінкою її переваг та недоліків, а також формулювання класифікаційних ознак та типів схем доставки LTL вантажів.
У статті зроблено аналіз методів прогнозування попиту на перевезення між регіонами (територіальними зонами). Оцінений попит на перевезення LTL вантажів між регіонами України на основі платформ lardi-trans.com та della.ua.
Проаналізовано переваги, обмеження та додаткові витрати, пов’язані з використанням консолідаційних центрів при перевезенні LTL вантажів.
Велика увага приділена основним видам транспортних схем, які можуть бути застосовані для взаємодії вантажовідправників та вантажоодержувачів LTL вантажів. Визначено класифікаційні ознаки можливих схем та типи схем доставки LTL вантажів з консолідацією та без неї. Відповідно, запропоновано комплексну класифікацію схем доставки LTL вантажів. Можливі схеми доставки LTL вантажів проаналізовано за запропонованими класифікаційними ознаками. Викладені у статті схеми доставки LTL вантажів дозволяють проаналізувати існуючі варіанти та обрати найбільш раціональний у певних умовах.
Современные тенденции развития логистики позволяют говорить о значительном количестве перевозок LTL (англ. Less Truck Load) грузов, причем динамика спроса на такие перевозки является положительной. Таким образом, перевозки мелкопартионных грузов (до 5 т) должны быть теоретически и методически обеспечены с учетом современных технологий построения эффективных цепочек поставок.
Одним из методов повышения эффективности перевозки LTL грузов является применение технологии консолидации. Основное преимущество консолидированных перевозок мелкопартионных грузов связано с «эффектом масштаба», который позволяет снизить стоимость перевозок консолидированной партии груза благодаря замене нескольких автотранспортных средств малой и средней грузоподъемности на значительно меньшее количество автомобилей особо большой грузоподъемности.
Акцентировано внимание на эффективности консолидированных перевозок LTL грузов с точки зрения воздействия на окружающую среду и социальную жизнь населения. Так, консолидация позволяет снизить общее количество вредных выбросов в атмосферу, уменьшая загрязнение воздуха, а также уменьшить нагрузку на логистическую инфраструктуру, в том числе, снижая уровень заторов.
Целью статьи является анализ возможных схем доставки LTL грузов с уделением особого внимания возможности консолидации и оценки ее преимуществ и недостатков, а также формулировка классификационных признаков и типов схем доставки LTL грузов.
В статье сделан анализ методов прогнозирования спроса на перевозки между регионами (территориальными зонами). Произведена оценка спроса на перевозки LTL грузов между регионами Украины на основе платформ lardi-trans.com и della.ua.
Проанализированы преимущества, ограничения и дополнительные расходы, связанные с использованием консолидационных центров при перевозке LTL грузов.
Большое внимание уделено основным видам транспортных схем, которые могут быть применены для взаимодействия грузоотправителей и грузополучателей LTL грузов. Определены классификационные признаки возможных схем и типы схем доставки LTL грузов с консолидацией и без нее. Соответственно, предложена комплексная классификация схем доставки LTL грузов. Возможные схемы доставки LTL грузов проанализированы по предложенным классификационным признакам. Изложенные в статье схемы доставки LTL грузов позволяют проанализировать существующие варианты и выбрать наиболее рациональный в определенных условиях.
Modern trends in the development of logistics allow us to speak about a significant number of LTL (Less Truck Load) cargo shipments, and the dynamics of demand for such transportation is positive. Thus, the transportation of small cargo (up to 5 tons) should be theoretically and methodically procured, taking into account modern technologies for building efficient supply chains.
One of the methods to increase the efficiency of LTL cargo transportation is the use of consolidation technology. The main advantage of consolidated transportation of small consignments is associated with the "economies of scale", which allows to reduce the transportation cost of a consolidated consignment by replacing several vehicles of small and medium carrying capacity with a significantly smaller number of heavy vehicles.
Attention is focused on the efficiency of consolidated LTL cargo transportation in terms of impact on the environment and social life of the population. Thus, consolidation helps to reduce the total amount of harmful emissions into the atmosphere, minimizing air pollution, as well as reducing the impact on the logistics infrastructure, including traffic congestion.
The purpose of the article is to analyze possible schemes for the delivery of LTL cargo, with particular attention to the possibility of consolidation and assessment of its advantages and disadvantages, as well as the formulation of classification features and types of LTL delivery schemes.
The article analyzes the methods for forecasting the demand for transportation between regions (territorial zones). An assessment of the demand for LTL cargo transportation between regions of Ukraine was made based on the platforms lardi-trans.com and della.ua.
The advantages, limitations and additional costs associated with the use of consolidation centers for the transportation of LTL cargo are analyzed.
The main attention is paid to the basic types of transport schemes that can be used for interaction between shippers and consignees of LTL cargo. The classification features of possible schemes and types of LTL cargo delivery schemes with and without consolidation have been determined. Accordingly, a comprehensive classification of LTL cargo delivery schemes has been proposed. Possible LTL delivery schemes are analyzed according to the proposed classification criteria. The LTL cargo delivery schemes outlined in the article allow logistician to analyze the existing options and choose the most rational one in certain conditions.