У статті простудійовано збірки поезій «Рай-дерево (солодка
черешня)» та «Голос іздаля», автором яких є відома письменниця Віра
Вовк. Її книги надруковано 2018 року, а отже, вони ще перебувають
поза науковою рефлексією, не потрапили в поле зору обсервації
дослідників сучасного українського літературного процесу.
Пропоноване дослідження є спробою простудіювати нові поетичні
збірки відомої української письменниці. у ракурсі дешифрування
міфологічних кодів, християнської символіки, провідних мотивів,
образів, поетики їхньої художньої реалізації. Доведено, що
міфологічно-екзистенційні коди у поезії Віри Вовк оприявнено
художніми засобами через внутрішній езотеричний голос ліричного
героя, монологічне та діалогічне мовлення в аспекті конфронтації
мислення про світоустрій, його сприйняття/несприйняття,
смислотвірні конотації щодо зображення контрастності буття,
рефлексії ліричного твору над проблемами власної етнокультурної
та національної належності у пошуку загальнолюдських істин в архетипно-символічному ракурсі. З’ясовано, що мотиви, архетипні
образи походять із досвіду автора, її світобудови, внутрішньої культури, задуму.
The article deals with the collections of poems «Paradise-Tree (Sweet Cherry)»
and «Voice from Far Away», authored by the well-known writer Vira Vovk. Her
books were published in 2018, and therefore, they are still outside the scientific
reflection, they did not fall into the sight of the observers of the contemporary
Ukrainian literary process. The proposed research is the attempt to study new poetry
collections of the famous Ukrainian writer in the perspective of deciphering
mythological codes, Christian symbols, leading motifs, images, poetics of their
artistic realization.
It is proved that the mythological-existential codes in Vira Vovk’s poetry are
expressed by artistic means through the internal esoteric voice of the lyrical
character, monological and dialogical speech in the aspect of confrontation of
thinking about the world system, its perception/non-acceptance, semantic
connotations regarding the contrast of existence, reflection of the lyrical work on its
own problems of ethno-cultural and national affiliation in the search for universal
truths in the archetypal-symbolic perspective. It is found out that motifs, archetypal
images come from the experience of the author, her universe, internal culture, idea.