У статті розкрито характерні риси англомовного дитячого
поетичного дискурсу. Дитячий поетичний дискурс – це єдність, що
актуалізується як результат соціального, історичного,
національного і культурологічного процесів у вигляді поетичних
текстів, що наділені предметністю і конкретністю, динамізмом і
дієвістю, емоційністю й оптимістичністю, розважальністю і дидактичністю, що може сприйматися адресатом-дитиною
відповідно до психофізіологічних особливостей, системи фонових знань
і цінностей. У роботі розглянуто типи комунікативної тональності, що
виявляються наявними в англомовному дитячому поетичному
дискурсі: інформативна, фатична, жартівлива і фасцинативні
тональності. Інформативна тональність репрезентується таким
чином, що метою автора є повідомлення певної інформації за
допомогою римованого тексту, при цьому поет прагне викликати
необхідну, очікувану реакцію від адресанта. Фатичність постає як
умовна величина, оскільки спілкування поета з маленькими
читачами уявне, актуалізується крізь призму поетичного тексту. Акцентовано увагу на репрезентацію стратегій і тактик в
англомовному дитячому поетичному дисткурсі відповідно до функцій
мови. У статті з’ясовано, що тональності, репрезентовані в
англомовному дитячому поетичному дискурсі, обумовлені стратегічним потенціалом авторського поетичного мовлення,
відіграють досить важливу роль у визначенні статусних відношень
адресанта-поета і адресата-дитини, і визначають характерні риси англомовного дитячого поетичного дискурсу: емотивність,
інформативність, аттрактивність, оптимістичність, зорієнтованість як на зміст, так і на форму, контактовстановлення.
The article deals with the revealing of the specific features of the Englishlanguage
children’s poetic discourse. Children’s poetic discourse is a unity that is
actualized because of social, historical, national and cultural processes in the form
of the poetic texts. The main peculiarities of these poetic texts are objectivity and
concreteness, dynamism and effectiveness, emotionality and optimism,
entertainment and didacticism. All of the above provides the recipient-child’s
perception of the poetic texts in accordance with the psychophysiological features, a
system of background knowledges and values. The types of communicative tonality that are inherent in the English-language
children’s poetic discourse are defined in the paper: informative, phatic, playful and
fascinating. An informative tonality is represented in such a way that the author’s
aim is to tell some information with the help of rhymed text, to cause the necessary,
expected reaction from the addressee. Phatic function appears as a conditional
value, since the communication of the poet with the young readers is imaginary,
actualized through the poetic text. Attention focuses on the representation of the
strategies and tactics in the English-language children’s poetic discourse in
accordance with the functions of the language. The tonalities of the English-language children’s poetic discourse are
determined by the strategic potential of the author’s poetic speech. They are
important in designation of the status relationships between the addresser-poet and
the addressee-child. They determine the characteristic features of the Englishlanguage
children’s poetic discourse. Among which there are emotiveness,
informative, attractiveness, optimism, orientation both on the content, and on the form, involvement in the contact.