Предметом статті є критичне осмислення інтелектуальної психологічної драми, де простежується тип проблематики, який можна назвати особистісно-психологічним. Конфлікт п’єси – це конфлікт внутрішній, психологічний, зумовлений світоглядними позиціями персонажів, суспільною атмосферою в цілому. Виразно вимальовується тенденція до розкриття наболілих морально-етичних проблем, до всебічного
мотивування людського характеру, драматичних ситуацій, драматичного конфлікту. Драматург переносить нас з теренів
виробничих конфліктів у світ науки, в атмосферу наукового пошуку, непросторого й далеко не простолінійного, де злети і падіння
людського духу набагато складніші, тонші, багатовимірні. І саме звернення до проблем психологічних і моральних становить основну
цінність п’єси «виробничої», де в основі конфлікту – вирішення певного виробничого питання.
The subject of the article is critical intellectual reflection of psychological
drama, which traces the type of problems that include personal and psychological.
The conflict of the play – a conflict internal, psychological, caused by the
worldview of characters, social atmosphere as a whole.
In the article we clearlified the trend to reveal the urgent ethical issues to the
full motivation of human nature, dramatic situations, dramatic conflict. The
playwright takes us from the territories of industrial conflict in the world of science,
the atmosphere of scientific inquiry, where the ups and downs of the human spirit is
much more complex, subtle, multidimensional.
And it appeals that the moral and psychological problems play «production»,
where the conflict – resolving certain manufacturing issues.
So we can really see the kind of problems called personal and psychological.