Вперше в українському літературознавстві науково
потрактовується світ душі «маленької людини», художньо
змодельованої О. Смотричем в його п'єсі «Син». Аналізуючи жанрово-
стилістичні особливості драматичного твору, з'ясовано, що автор
орієнтувався на західноєвропейську літературу. За жанровою
ознакою твір є драмою абсурду, яка особливо була поширена на Заході
в 50-60-х рр. минулого століття. У п'єсі О. Смотрича порушено вічну
тему доброго і злого, споконвічного протистояння людини і довкілля,
особистості і суспільства, а головне – відчуженість людської
особистості в суспільному середовищі, відсутність логічних причинно-
наслідкових зв'язків у світі, розгубленість і трагічність дійових осіб,
які почувають себе у соціумі зовсім незахищеними. Драматичний
твір яскраво демонструє й образ автора, який був психологом, який зумів тонко підмітити внутрішній світ «маленької людини», й, аби
досягти ефекту, разом з дійовими особами «мінявся» сам у світі парадоксу.
For the first time in Ukrainian literary science the world of a soul of a «little
person» has been examined, which was artistically modeled by O. Smotrych in his
play «Son.» Analyzing the genre and stylistic features of the dramatic work, it was
found out that the focused on the Western European literature. By genre feature the
work is a drama of absurd, which was particularly prevalent in the West in the 50-
60-s of the last century. In the play of О. Smotrych the eternal theme of good and
evil, the primordial confrontation between the man and the environment, individual
and society, and the main thing – alienation of the human personality in the social
environment, lack of logical cause-effect relationships in the world, and confusion
and tragic situation of characters, who feel themselves quite vulnerable in society
have been initiated. The dramatic work clearly demonstrates the image of the
author, who was a psychologist who managed to subtly note the inner world of the
«little person» and to achieve the effect, along with the charcters «changed» himself
in the world of paradox.