Проводиться порівняльний аналіз аспектів концептуалізації образу жінки модерної доби у драматичних творах Б. Шоу та Лесі Українки. Окреслюються основні засади і напрямки художнього переосмислення традиційних стереотипів ...
Розкривається символічно-міфологічний горизонт драматичної поеми Лесі Українки „Оргія”. Підкреслюється, що на основі античної теми поетеса показала трагедію української нації в умовах національної неволі, яку вона вписала ...
Ідеться про копітку працю Лесі Українки над поетичними і драматичними творами, присвяченими добі європейського середньовіччя, в яких письменниця намагалася правдиво показати духовний світ середньовічної людини та її місце ...
Ідеться про народництво як один із ключових термінів в осмисленні літературного процесу кінця XIX – початку XX століть, про роль Лесі Українки у закріпленні цього терміна на означення позамистецьких тенденцій. Обґрунтовується ...
Літературно-мистецький гурток „Плеяда”, який діяв у Києві з 1889-го до другої половини 1890-х років,– унікальне явище української культури другої половини ХІХ ст., своєрідний нащадок, якісно новий етап стосовно „Громад”, ...
Досліджується своєрідність вираження образу автора у драматичній поемі Лесі Українки „Адвокат Мартіан”. Вказано, що в основі твору лежить конфлікт між обов’язком і почуттями, характерний для класицизму. Розглядається ...