Статья посвящена решению проблемы снижения интенсивности износа колес грузовых вагонов, эксплуатирующихся на железных дорогах шириной колеи 1520 мм. Дано краткое описание предложенной сотрудниками Института технической механики Национальной академии наук Украины и Государственного космического агентства Украины (ИТМ НАНУ и ГКАУ) и внедренной на украинских железных дорогах комплексной модернизации типовых тележек (модель 18-100) грузовых вагонов за счет использования адаптированных для стран СНГ устройств американских компаний и колес со специально разработанным в ИТМ НАНУ и ГКАУ износостойким профилем ИТМ-73, которая позволяет в несколько раз увеличить ресурс проблемных узлов ходовых частей, в том числе в 2−2,5 раза снизить износ контактирующих поверхностей колес и рельсов.
Статтю присвячено вирішенню проблеми зниження інтенсивності зносу коліс вантажних вагонів, що експлуатуються на залізницях шириною колії 1520 мм. Дано короткий опис запропонованої співробітниками Інституту технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України (ІТМ НАНУ і ДКАУ) та впровадженої на українських залізницях комплексної модернізації типових візків (модель 18-100) вантажних вагонів за рахунок використання адаптованих для країн СНД пристроїв американських компаній і коліс із спеціально розробленим в ІТМ НАНУ і ДКАУ зносостійким профілем ІТМ-73, яка дозволяє в декілька разів збільшити ресурс проблемних вузлів ходових частин, у тому числі в 2−2,5 рази знизити знос контактуючих поверхонь коліс і рейок.
This paper is devoted to the solution of the problem of freight car wheel wear reduction on 1520 mm gauge railways (the former USSR). The paper gives a brief description of the comprehensive retrofit of standard freightcar trucks (model 18-100) proposed at the Institute of Technical Mechanics of the National Academy of Sciences of Ukraine and the State Space Agency of Ukraine (ITM of NASU and SSAU) and introduced on the Ukrainian railways. The retrofit involves the use of US companies’ devices adapted to the former USSR’s countries and the ITM-73 wear-resistant wheel profile specially developed at the ITM of NASU and SSAU; it offers a several-fold increase in the life of critical running gear assemblies and makes it possible to reduce wheel and rail contact wear by a factor of 2–2.5.