Запропоновано чисельний підхід до дослідження статичних та динамічних характеристик паливного резервуара і захисної ємності з тріщинами в зварних швах їх стінок. Виконано математичне моделювання нелінійної поведінки складної оболонкової конструкції при дії статичного вертикального навантаження із застосуванням обчислювального комплексу скінченноелементного аналізу. Побудовано моделі тріщин різної довжини у вертикальних та горизонтальних зварних швах стінок оболонок. Досліджено вплив тріщин на напружено-деформований стан і стійкість паливного резервуара та захисної ємності. Визначено динамічні характеристики конструкції й оцінено вплив тріщин на частоти та форми її власних коливань.
Предложен численный подход к исследованию статических и динамических характеристик топливного резервуара и защитной емкости с трещинами в сварных швах их стенок. Выполнено математическое моделирование нелинейного поведения сложной оболочечной конструкции при действии статической вертикальной нагрузки с помощью вычислительного комплекса конечноэлементного анализа. Построены модели трещин разной длины в вертикальных и горизонтальных сварных швах стенок оболочек. Исследовано влияние трещин на напряженно-деформированное состояние и устойчивость топливного резервуара и защитной емкости. Определены динамические характеристики конструкции и оценено влияние трещин на частоты и формы ее собственных колебаний.