У своїй статті автор прагне проаналізувати роман Ірени Карпи „Bitches get everything” з точки зору літературознавчої антропології і довести, що роман молодої київської письменниці є текстом, що передусім є способом самопрезентації міської молодіжної субкультури. Автор з’ясовує, як сама І. Карпа позиціонує свій текст стосовно читачів, та чи зацікавлена вона у певній селекції власної читацької аудиторії. Головним методом і засобом літературознавчої оцінки при аналізі роману є бінарна опозиція „свій” – „чужий”.
В своей статье автор пытается проанализировать роман Ирэны Карпы „Bitches get everything” с точки зрения литературоведческой антропологии и доказать, что роман молодой киевской писательницы есть текстом, который прежде всего является способом самопрезентации городской молодежной субкультуры. Автор выясняет, как сама И. Карпа позиционирует свой текст относительно читателей, и заинтересована ли она в определенной селекции собственной читательской аудитории. Главным методом и средством литературоведческой оценки при анализе романа является бинарная оппозиция „свой” – „чужой”.
In the article author tries to analyse the novel by Irena Karpa „Bitches get everything” from point of view of a study of literature anthropology and to prove that a novel of the young Kiev author is the text which first of all presents young city’s subculture. An author elucidates how exactly I. Karpa positions her text in relation to readers, and whether she is interested in the certain selection of own reader audience A main method and mean of estimation at an analysis of novel are binary oppositions „one’s” – „stranger”.