Стаття присвячена вивченню готичної версії міста в художній прозі 1920-х на основі творів маловідомого українського письменника Клима Поліщука. Простежуються класичні й новітні підходи до готичних канонів у першій чверті ХХ століття. Розглядається міфологема Великого міста, змальована у сфері катастрофічної свідомості періоду воєн і революцій. Подаються паралелі літературних конструкцій для розрізнення готичних та інших ситуацій з метою осмислення факту існування української готичної новели.
Статья посвящена изучению готической версии города в художественной прозе 1920-х на основе произведений малоизвестного украинского писателя Клима Полищука. Прослеживаются классические и новейшие подходы к готическим канонам в первой четверти ХХ века. Рассматривается мифологема Великого Города, обрисованная в сфере катастрофического сознания периода воен и революций. Подаются параллели литературных конструкций для отличия готических і других ситуаций с целью осознания факта существования украинской готической новеллы.
The article is devoted to the study of gothic version of city in artistic prose of 1920th on the basis of works of the not popular Ukrainian writer Clem Polischuk. The classic and newest approaches are traced near gothic canons in the first fourth of XX century. The mifologeme of the Great City is examined in the field of catastrophic consciousness of the military and revolutionary period. The parallels of literary constructions are given for the difference of gothic and other situations with the purpose of awareness of the fact of existence of the gothic revolutionary.