У статті розглядається семантика околиці як знаку маргінальної культури у творчості Валерія Шевчука на прикладі романів “Дім на горі” та “Стежка у траві. Житомирська сага”. Семіопростір околиці аналізується у термінах “градологічного письма” із застосуванням основних градологічних опозицій: концентричне/ексцентричне, жіноче/чоловіче, циклічне/лінійне, “місто-діва”/“місто-блудниця”, космогонія/есхатологія.
В статье рассматривается семантика околицы как знака маргинальной культуры в творчестве Валерия Шевчука на примере романов “Дом на горе” и “Тропинка в траве. Житомирская сага”. Семиопространство околицы анализируется в терминах “градологического письма” с применением основных градологических оппозиций: концентрическое/эксцентрическое, женское/мужское, цикличное/линейное, “город-дева”/“город-блудница”, космогония/есхатология.
In the article is examined semantics of suburb as the sign of marginal culture in creation of Valery Shevchuk on the example of novels “House on a mountain” and “Path in a grass. Zhytomyr saga”. Semiospace of suburb is analysed in terms “gradological letter” with application of basic gradological oppositions: koncentrichne/ekscentrichne, feminine/masculine, ciklical/line, “town-virgin”/“ town-whore”, cosmogony/eskhatology.