У статті зроблено спробу охарактеризувати своєрідність осмислення в літературі міського простору на прикладі образу Харкова в романі відомого письменника О. Копиленка “Визволення” (1929). У перебігу дослідження особливостей змалювання в тексті міського простору, виокремлюються смислові домінанти та опозиції в контексті провідних тенденцій вітчизняної культури та літератури 1920-х років. На прикладі аналізу образів роману розглядаються зміни, котрі відбувалися в свідомості українського суспільства в 1920-ті – поч. 1930-х років.
В статье предпринята попытка охарактеризовать своеобразие осмысления в литературе городского пространства на примере Харькова в романе украинского писателя Александра Копыленко “Освобождение” (1929). Исследуются особенности изображения в тексте городского пространства, выделяются смысловые доминанты и оппозиции в контексте ведущих тенденций украинской культуры и литературы 1920-х годов. На примере анализа образов романа рассматриваются изменения, происходившие в сознании украинского общества в 1920-е – начале 1930-х годов.
This article takes the author tries to characterize the peculiarity understanding in the literature of urban space, giving Kharkiv as an example, in the novel “Liberation” (“Vyzvolennya”) [1929] by Ukrainian writer Alexander Kopylenko. The peculiarities of urban space representation in the text are investigated, and the semantic dominants and oppositions in the context of leading tendencies in Ukrainian culture and literature of 1920-s are determined here. The changes in the consciousness of Ukrainian society in 1920-s and in the early 1930-s are considered here, analyzing the characters of the novel as an example.