В работе рассматриваются проблемы культурной атрибуции и хронологии захоронений эпох энеолита и бронзового века кургана Розкопана Могила, исследованного близ г.Дружковка, Донецкая обл. Затрагиваются также проблемы верований и общественного строя древних племен Донбасса.
Курган Розкопана Могила було досліджено поблизу міста Дружківка (Донецька область). Там містилися поховання та інші поховальні комплекси різних періодів енеоліту та доби бронзи. Серед них енеолітичні поховання (№ 8 та, можливо, № 12), поховання ямної культури (№№ 4, 5, 11, 15 та, можливо, № 12), поховання пізнього етапу донецької катакомбної культури (№ 18 та, можливо, № 6), комплекси пізнього етапу донецької катакомбної культури (№№ 1, 3, 6 та, можливо, №№ 4, 5), поховання маницького катакомбного типу (№ 7 та, можливо, №№ 9, 10, 14, 15), поховання інгульської катакомбної культури (№ 17), культурно невизначене катакомбне поховання (№ 16), фінально-катакомбне поховання № 2, поховання бабинської культури № 1 та поховання зрубної культури № 3. Автор аналізує різноманітні прояви обряду поховання № 3 та висуває низку припущень щодо семантики цих знаків.
Barrow “Rozkopana Mogila” were researched near the town of Druzhkovka (Donetsk region). There were found burials and others funeral complexes of different periods of Eneolithic epoch and Bronze Age. These include Eneolithic burial (No 8 and perhaps No 12), Pit Culture burials (No 4, 5, 11, 15 and perhaps No 12, 13), late Donetsk Katakomb Culture burials (No 18 and perhaps No 6), late Donetsk Katakomb Culture complexes (No 1, 3, 6 and perhaps No 4, 5), burials of Manych Katakomb tipe (No 7 and perhaps No 9, 10, 14, 19), Ingul Katakomb Culture (No 17), Katakomb Culture with unknown interpretation (No 16), final-Katakomb burial No 2, Babino Culture burial No 1 and Timber-Grave Culture burial No 3. The author had analyzed various elements of the burial’s No 3 funeral rite and came to several conclusions about the semantic this sign.