У статті схарактеризовано головні образи обдарованих (мудрих) дітей-персонажів новел Василя Стефаника. Особливу увагу звернено на синкретизм дитинності і дорослості у їх свідомості. Це виражається у поглядах, поведінці і самоідентифікації малих героїв. В дослідженні названі і проілюстровані художнім текстом такі аспекти психології дітей, як формалізм і творчість мислення, розвиненість уяви, жорстокість (у розумінні дорослих); вияви елементів християнської свідомості і актуальність архетипу Старця (за терією К.- Г. Юнга). Описано діяльність-гру і діяльність-навчання, а також виконання дітьми соціальних функцій дорослих за екстремальних життєвих обставин.
В статье охарактеризированы главные образы одаренных (мудрых) детей-персонажей новелл Василия Стефаныка. Особенное внимание обращено на синкретизм детского и взрослого в их сознании. Это выражается во взглядах, поведении и самоидентификации маленьких героев. В исследовании названы и проиллюстрированы художественным текстом такие аспекты психологии детей, как формализм и творчество мышления, развитость воображения, жестокость (в понимании взрослых); проявления элементов християнского сознания и актуальность хронотопа Старца (по теории К.-Г. Юнга). Отображено деятельность-игру и деятельность-обучение, а также исполнение детьми социальных функций взрослых при экстремальных жизненных обстоятельствах.
In article it is characterized the basic images of talented (wise) children, characters from Vasyl Stefanyk’s short stories. The attention is turned on syncretism of children's and adult’s psychology of their consciousness. It’s shown in thinking, opinions and behaviour and self-identification of small heroes. Such aspects of children’s psychology, as formalism and creativity of thinking, development of imagination, cruelty (in adults' understanding), displays of Christian consciousnesses’ elements and urgency of Senex cocept (according to К.-G. Jung). аre named and illustrated by text in this research. It is displayed activity-game and activityeducation, also execution by childrens of adults’ social functions in extreme circumstances.