У статті розглянуто проблему дитячого психологізму в оповіданнях Михайла Коцюбинського “Харитя”, “Ялинка”, “Маленький грішник”, з’ясовано принципи і засоби зображення характерів маленьких героїв, показана особливість художнього змалювання світу дітей для пізнання дитячої особистості, проаналізовано роль психологічного інструментарію ( портрет, пейзаж, художня деталь, монолог, діалог) у розкритті внутрішніх психічних процесів у дитини; еволюції психологічних змін, які відбуваються у свідомості дітей, на основі життєвого досвіду.
В статье рассмотрена проблема детского психологизма в рассказах Михаила Коцюбинского “Харытя”, “Ёлка”, “Маленький грешник”, выяснены принципы и средства изображения характеров маленьких героев, показана особенность художественного изображения мира детей для познания детской личности, проанализирована роль психологического инструментария (портрет, пейзаж, художественная деталь, монолог, диалог) в раскрытии внутренних психических процессов у ребенка; эволюции психологических изменений, которые происходят в сознании детей, на основе жизненного опыта.
In the article above the problems of children’s psychology is considered in stories of Mykhailo Kotsiubynsky’s “Kharitya”, “Fir Tree (Yalinka)” and “Little Sinner”. Such principles and ways of characterizing the little heroes reveals the features in which the author illustrates the children’s worldview in order to acknowledge children’s uniqueness (individuality). The role of psychological devices (portrait, landscape, artistic detail, monologue, dialoge) is analyzed to convey the internal physiological processes in a child; evolution of physiological changes, that occurs in children’s consciousness, develops on the bases of personal experience.