У статті розглядаються основні способи творення пригодницької повісті у системі понять закритих та відкритих текстів. Посилаючись на розвідку культуролога Умберто Еко, виділено закритість творів в оповідній структурі Миколи Трублаїні. Акцент зроблений на створенні ряду опозиційних пар, основою яких стають конструктивний та деструктивний герої.
В статье рассматриваются основные способы создания приключенческой повести в системе понятий закрытых и открытых текстов. Ссылаясь на роботу культуролога Умберто Еко, выделена закрытость призведенийв повествовательной структуре Николая Трублаини. Акцент сделан на создании ряда оппозиционных пар, в основу которых легли конструктивный и деструктивный герои.
The main ways of adventure novel formation in the system of closed and open texts are considered. The closed texts in narrative structure of Mykola Trublayini are defined according to culture research of Umberto Eko. The accent is done the opposite pairs range where constructive and deconstructive heroes are basis.