У статті обґрунтовано необхідність створення в Україні туристичних інформаційних центрів як одного з важливих інструментів інформаційної підтримки розвитку сучасного туризму та просування національного туристичного продукту. Успішність функціонування туристичної галузі в Україні в умовах формування глобального інформаційного простору значною мірою визначається ефективністю інформаційного забезпечення туристичної сфери. Зазначено, що важливим завданням політики місцевої влади в управлінні туризму є поліпшення інформаційного забезпечення цього процесу, адже без реклами й інформації, що залучає споживачів певних послуг, розвиток туристично-рекреаційної діяльності неможливий. Діяльність ТІЦ є надзвичайно важливою для дестинацій із значною часткою самодіяльних туристів, тому що, в даному випадку, вони виступають основними осередками надання інформаційних послуг. Розкрито сутність поняття «туристичний інформаційний центр» та визначено його основні завдання. Зазначено, що туристично-інформаційний центр – важливий інструмент туристичної інфраструктури, за допомогою якого туристи та інші суб’єкти туризму мають можливість отримати повну туристичну інформацію й консультативні послуги щодо туристичної діяльності в місцевості та за її межами. ТІЦ може здійснювати інформаційне забезпечення системи державного регулювання та управління туризмом у регіоні, оскільки потрібно постійно оновлювати нормативно-правову та інформаційно-аналітичну бази, які забезпечують ефективне управління розвитком сфери туризму та курортів. Запропоновано наступні цілі створення туристичних інформаційних центрів в Україні: сприяння розвитку внутрішнього туризму; надання інформації місцевим та іноземним туристам і туристичним організаціям; сприяння співпраці між туристичними організаціями міста; проведення навчань і семінарів для фахівців у галузі туризму; розвиток туристичних можливостей міста; приваблення у місцевість більшої кількості туристів; покращення конкурентних переваг місцевості шляхом покращення туристичної інфраструктури; поповнення місцевого бюджету за рахунок оподаткування суб’єктів туристичного бізнесу; раціональне використання туристично-рекреаційних ресурсів місцевості; залучення інвестицій у туристичний бізнес; створення позитивного міжнародного іміджу та популяризація туристичних територій. Досліджено світовий досвід організаційних та економічних аспектів діяльності туристичних інформаційних центрів. У розвинених туристичних країнах світу успішно функціонує розгалужена сучасна мережа закладів туристичної інфраструктури, яка включає інформаційні центри. Такі заклади дозволяють отримувати туристам необхідну туристичну інформацію та консультативні послуги про туристичну дестинацію. У США в кожному штаті діють свої туристичні інформаційні центри. «Центр гостинності» – це територія відпочинку, що включає центр для відвідувачів, вони фінансуються за рахунок місцевих податків, включених у кожне ліжко-місце. У Південній Америці найбільш активно туристично-інформаційні центри діють у Перу. Безкоштовні центри надають туристичну інформацію й допомогу для внутрішніх та іноземних туристів. Інформація включає в себе пам’ятки й рекомендовані маршрути. В Австралії більшістю центрів відвідувачів керують місцеві органи влади або органи штату, а в деяких випадках – Асоціація операторів туризму від імені уряду. Ці інформаційні центри надають такі послуги, як підбір житла та замовлення турів (автомобільних, літакових, автобусних, залізничних). Вони, як правило, є першою ланкою в знайомстві відвідувача з містом або областю. Розглянуто практику роботи туристичних інформаційних центрів в Україні та складено їх перелік. Відзначено, що сьогодні туристично-інформаційні центри створено в більшості областей України та у малих містах Західного регіону України.
В статье обоснована необходимость создания в Украине туристических информационных центров как одного из важных инструментов информационной поддержки развития современного туризма и продвижения национального туристического продукта. Успешность функционирования туристической отрасли в Украине в условиях формирования глобального информационного пространства в значительной степени определяется эффективностью информационного обеспечения туристической сферы. Отмечено, что важной задачей политики местных властей в управлении туризмом является улучшение информационного обеспечения этого процесса, так как без рекламы и информации, которая привлекает потребителей определенных услуг, развитие туристическо-рекреационной деятельности невозможно. Деятельность ТИЦ является чрезвычайно важным для дестинаций со значительной долей самостоятельных туристов, потому что, в данном случае, они выступают основными центрами предоставления информационных услуг. Раскрыта сущность понятия «туристический информационный центр» и определены его основные задачи. Отмечено, что туристический информационный центр – важный инструмент туристической инфраструктуры, с помощью которого туристы и другие субъекты туризма имеют возможность получить полную туристическую информацию и консультативные услуги по туристической деятельности в местности и за ее пределами. ТИЦ может осуществлять информационное обеспечение системы государственного регулирования и управления туризмом в регионе, поскольку нужно постоянно обновлять нормативно-правовую и информационно-аналитическую базы, обеспечивающую эффективное управление развитием сферы туризма и курортов. Предложены следующие цели создания туристических информационных центров в Украине: содействие развитию внутреннего туризма; предоставление информации местным и иностранным туристам и туристическим организациям; содействие сотрудничеству между туристическими организациями города; проведение тренингов и семинаров для специалистов в области туризма; развитие туристических возможностей города; привлечения в местность большего количества туристов; улучшение конкурентных преимуществ местности путем улучшения туристической инфраструктуры; пополнения местного бюджета за счет налогообложения субъектов туристического бизнеса; рациональное использование туристическо-рекреационных ресурсов местности; привлечение инвестиций в туристический бизнес; создание положительного международного имиджа и популяризация туристических территорий. Исследован мировой опыт организационных и экономических аспектов деятельности туристических информационных центров. В развитых туристических странах мира успешно функционирует разветвленная современная сеть заведений туристической инфраструктуры, которая включает информационные центры. Такие заведения позволяют получать туристам необходимую туристическую информацию и консультативные услуги о туристической дестинации. В США в каждом штате действуют свои туристические информационные центры. «Центр гостеприимства» – это территория отдыха, включая центр для посетителей, они финансируются за счет местных налогов, включенных в каждое койко-место. В Южной Америке наиболее активно туристическо-информационные центры действуют в Перу. Бесплатные центры предоставляют туристическую информацию и помощь для внутренних и иностранных туристов. Информация включает в себя памятники и рекомендованные маршруты. В Австралии большинством центров посетителей управляют местные органы власти или органы штата, а в некоторых случаях – Ассоциация операторов туризма от имени правительства. Эти информационные центры предоставляют такие услуги, как подбор жилья и заказ туров (автомобильных, авиа, автобусных, железнодорожных). Они является первым звеном в знакомстве посетителя с городом или областью. Рассмотрена практика работы туристических информационных центров в Украине и составлен их перечень. Отмечено, что сегодня туристическо-информационные центры созданы в большинстве областей Украины и в малых городах Западного региона Украины.
The article substantiates the need to create tourist information centers in Ukraine as one of the important tools of information support for the development of modern tourism and the promotion of a national tourism product. The success of the tourism industry in Ukraine in the context of the formation of a global information space is largely determined by the effectiveness of information support for the tourism sector. It is noted that an important task of the policy of local authorities in tourism management is to improve the information support of this process, since without advertising and information that attracts consumers of certain services, the development of tourist and recreational activities is impossible. The activity of the TIC is extremely important for destinations with a significant share of independent tourists, because, in this case, they are the main centers for the provision of information services. The essence of the concept of “tourist information center” is revealed and its main tasks are defined. It was noted that the tourist information center is an important tool of the tourist infrastructure, with the help of which tourists and other tourism entities have the opportunity to receive complete tourist information and advisory services on tourism activities in the area and beyond. The TIC can provide information support to the system of state regulation and tourism management in the region, since it is necessary to constantly update the regulatory and informational and analytical framework that provides effective management of the development of tourism and resorts. The following goals of creating tourist information centers in Ukraine are proposed: promoting the development of domestic tourism; providing information to local and foreign tourists and tourist organizations; promoting cooperation between tourism organizations of the city; conducting trainings and seminars for specialists in the field of tourism; development of tourist opportunities of the city; attracting more tourists to the area; improving the competitive advantages of the area by improving the tourism infrastructure; replenishment of the local budget due to taxation of tourism business entities; rational use of tourist and recreational resources of the area; attracting investment in the tourism business; creating a positive international image and popularizing tourist areas. The world experience of organizational and economic aspects of the activity of tourist information centers is investigated. In the developed tourist countries of the world, an extensive modern network of tourist infrastructure institutions, which includes information centers, is successfully operating. Such establishments allow tourists to receive the necessary tourist information and advisory services on tourist destinations. In the USA, each state has its own tourist information centers. The "Hospitality Center" is a recreation area, including a center for visitors, they are funded by local taxes included in each bed. In South America, the most active tourist information centers operate in Peru. Free centers provide tourist information and assistance for domestic and foreign tourists. Information includes monuments and recommended itineraries. In Australia, most visitor centers are run by local or state authorities, and in some cases by the Tourism Operators Association on behalf of the government. These information centers provide services such as housing selection and booking tours (automobile, air, bus, rail). They are the first link in acquaintance of a visitor with a city or region. The practice of the work of tourist information centers in Ukraine is considered and a list of them is compiled. It is noted that today tourist information centers have been created in most regions of Ukraine and in small cities of the Western region of Ukraine.