Сравнительный науковедческий анализ национальных академий наук 24 стран Азии, а также Австралии и Новой Зеландии выполнен на основании последних данных, содержащихся на их веб-сайтах. В работе рассмотрены история создания, современный статус, структура, задачи, тематические приоритеты национальных академий наук, категории членов, присуждение премий, участие женщин и молодежи в работе национальных академий наук, место национальных академий наук в научных и образовательных системах этих стран. На основании анализа национальных академий наук стран Азии сделан вывод, что в большинстве этих стран академии наук находятся в стадии становления, а научная инфраструктура, которая способна обеспечить выдающие научные достижения, имеется в нескольких странах Азии, а также в Австралии.
Порівняльний наукознавчий аналіз національних академій наук 24 країн Азії, а також Австралії та Нової Зеландії виконано на підставі останніх даних, що містяться на їхніх веб-сайтах. У роботі розглянуто історію створення, сучасний статус, структуру, завдання, тематичні пріоритети національних академій наук, категорії членів, присудження премій, участь жінок та молоді в роботі національних академій наук, місце національних академій наук в наукових та освітніх системах цих країн. На підставі аналізу національних академій наук країн Азії зроблено висновок, що у більшості цих країн національні академії наук перебувають у стадії становлення, а наукова інфраструктура, яка здатна забезпечити видатні наукові досягнення, є в декількох країнах Азії та Австралії.
Comparative scientific analysis of national academies of sciences in 24 countries of Asia as well as Australia and New Zealand is carried out on the basis of the latest data contained in their websites. The analysis covers history, structure, objectives, thematic priorities of the National Academies of Sciences, the categories of members, awarding of prizes and participation of women and youth in the work of National Academies of Sciences, the role of National Academies of Sciences in the scientific and educational systems in the countries in question. It is concluded that the National Academies of Sciences in the most of Asian countries are at the formation phase, and scientific infrastructure capable to produce outstanding scientific achievements is available only in several countries in Asia and Australia.