Сравнительный науковедческий анализ национальных академий наук США, Канады и 16 стран Латинской Америки выполнен на основании последних данных, содержащихся на их веб-сайтах. Анализ охватывает историю создания, современный статус, структуру, задачи, тематические приоритеты национальных академий наук, членство в них, присуждение премий их членам, участие женщин в работе национальных академий наук, место национальных академий наук в научных и образовательных системах рассматриваемых стран. На основании данных и фактов, использованных для анализа, сделан вывод, что, в странах Латинской Америки, в отличие от США и Канады, национальные академии наук находятся на разных уровнях становления, что связано с особенностями развития этих стран.
Порівняльний наукознавчий аналіз національних академій наук США, Канади і 16 країн Латинської Америки виконано на підставі останніх даних, що містились на їхніх веб-сайтах. Аналіз охоплює історію створення, сучасний статус, структуру, завдання, тематичні пріоритети національних академій наук, членство в них, присудження премій їхнім членам, участь жінок у роботі національних академій наук, місце національних академій наук у наукових і освітніх системах країн, що розглядаються. На підставі даних і фактів, використаних для аналізу, зроблено висновок, що національні академії наук у країнах Латинської Америки, на відміну від США та Канади, перебувають на різних рівнях становлення, що певною мірою пов’язано з особливостями розвитку цих країн.
A comparative analysis of National Academies of Sciences in U. S., Canada and 16 countries of Latin America was performed on the basis of the current data displayed on their web sites. The analysis covers history of creation, present status, structure, objectives, thematic priorities of National Academies of Sciences, membership in National Academies of Sciences, awards to members of National Academies of Sciences, participation of women in their work, position of National Academies of Sciences in scientific and education systems of the counties under study. The data and facts used in the analysis give evidence that National Academies of Sciences in Latin American countries, contrary to U. S. and Canada, have been undergoing the varying phases of formation, which is related with peculiarities of the development of these countries.