У статті досліджено можливості когнітивного моделювання ситуації на ринку високотехнологічної продукції, визначені особливості когнітивного аналізу і управління в соціально-економічних системах в цілому і зовнішньоринковою ситуацією зокрема. Показана доцільність використання для підтримки прийняття рішень суб’єктів ринку апарату когнітивного моделювання, заснованого на нечітких когнітивних картах, що дозволяють проводити як детальний аналіз ситуації, так і цільовий синтез стратегій управління її розвитком. Наведені результати моделювання стратегії управління віртуальною ринковою ситуацією.
In the article investigated possibility of сognitive design of situation at the market of hi-tech products, defined features of cognitive analysis and management are in the socio-economic systems on the whole and the external market situation in particular. The shown expediency of the use is for support of making decision of subjects of market of apparatus of the cognitive design, based on unclear cognitive maps, that allow to conduct both detailed analysis situations and having a special purpose synthesis of strategies of management her development. The brought results over of design of strategy of management a virtual market situation.