Виняткові для літописної спадщини старокиївського родоводу мистецькі сюжети холмського літопису князя Данила Романовича неодноразово привертали увагу, проте ніколи не були об’єктом докладнішого вивчення. Понад столітня літературна традиція, вибудована насамперед на поверховому переказі здебільшого помилкових інтерпретацій авторів останньої третини XIX ст., була доповнена багатьма новішими непорозуміннями.
Стаття заснована на ретельному зіставленні та аналізі оригінальної вимови літописних повідомлень та критичному переосмисленні відповідної літературної традиції. На цьому прикладі автор висуває теоретичні проблеми відчитання, осмислення та інтерпретації джерел.
Исключительные для летописного наследия старокиевского родовода сюжеты холмской летописи князя Даниила Романовича, посвященные искусству, неоднократно привлекали внимание, но никогда не были предметом более пристального изучения. Более чем столетняя литературная традиция, построена прежде всего на поверхностном изложении в большинстве своем ошибочных толкований авторов последней трети XIX в., была дополнена многочисленными новейшими недоразумениями.
Статья основана на тщательном сопоставлении, а также анализе оригинального содержания летописного изложения, критическом пересмотре соответствующей литературной традиции. На этом примере автор ставит теоретические проблемы прочтения, осмысления и интерпретации источников.
The art issues of the Kholm chronicles of Prince Danylo Romanovych, being exceptional for the chronicle heritage of the ancient Kyiv family tree, repeatedly attracted scholars’ attention but they have never been a subject of detailed research. For over a century the literary tradition has been dwelling first and foremost on a superficial rendering of mainly erroneous interpretations by the authors of the last third of the 19th century numerously enriched with newer misunderstandings.
The article is based on a careful comparison and analysis of the chronicle messages, original pronunciation and critical consideration of the respective literary tradition, which serves to highlight some theoretical problems regarding the understanding, comprehension and interpretation of the source.